ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم گشایش یافت

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۱۵:۳۰:۳۶
کد خبر: ۳۰۰۳۴۹
ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم گشایش یافت
ششمین جشنواره قرآنی جزیره قشم با حضور معاون قرآنی و عترت قشم و برخی از مسئولان منطقه آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان؛ ششمین نمایشگاه و جشنواره قرآنی قشم با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مردم ومسولین منطقه گشایش یافت.

 

قشم الگوی وحدت و همدلی

در این مراسم معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هنر قرآنی انسان را به تعالی می رساند اظهار داشت: در فرهنگ قرآنی بر کرامت انسان تاکید شده و خداوند انسان را خلیفه خود و مسجود ملائک قرار داده است.

حجت الاسلام محمدرضا حشمتی توحید و قرآن را از فصول مشترک و محور نزدیکی مذاهب اسلامی به همدیگر خواند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ستایش از وحدت و همدلی موجود در جزیره قشم گفت: مناقشات زیادی در نقاط مختلف است که باید بیایند و محیط اخوت و دوستی حاکم بر قشم را ببینند.

حجت الاسلام حشمتی در بخش دیگر از سخنان خود بر لزوم قرآن پژوهی و ادامه و پیگیری نشست های درون نمایشگاه در سطح شهر تاکید کرد.

 

اکسپوی قرآنی در قشم

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم در این مراسم به ویژگی و ظرفیت های نمایشگاه و جشنواره قرآنی ششم پرداخت و گفت: 500 متر مربع از فضای نمایشگاه با 2500 اثر به بخش کودک اختصاص داده شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نوع آب و هوا و اقلیم منطقه از جابه جایی زمانی این رخداد فرهنگی در سال آینده خبر داد.

مسعود کرباسچی از فراهم آوردن مقدمات برگزاری اکسپوی قرآنی در بهمن سال آینده با توجه به وضعیت مطلوب آب و هوایی و حضور گردشگران خبر داد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از مدیریت فرهنگی خواست مراحل راه اندازی سرای قرآن را در جزیره دنبال کند.

 

ابراز خرسندی امام جمعه قشم از ایجاد سرای قرآنی

حجت الاسلام رضا جوکار با ابراز خرسندی از تاکید معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد از راه اندازی سرای قرآنی گفت: آنچه مطالبه ماست یک مرکز دائمی قرآنی در این جزیره ولایتمداری با توجه به وجود فضا و نیروی مناسب است که در سال های گذشته به آن عمل نشد.

وی متذکر شد: فعالیت قرآنی منحصر به ماه رمضان نباشد.

امام جمعه قشم عدم به کارگیری دستورات و سبک قرآنی در مناسبات خانوادگی و اجتماعی را عامل مشکلات مبتلا به جامعه معرفی کرد و خواستار نشر و ارایه سبک زندگی قرآنی به همه بخش های جامعه و ایجاد مبلمان قرآنی شد.

جوکار افزود: هر جا موفقیتی بدست آمده حاصل پایبندی به قرآن بوده است.

وی ادامه داد: در جهاد هسته ای دستگاه دیپلماسی با پیروی از اصول و خطوط قرآنی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند موفق به کسب افتخار برای کشور شدند.

امام جمعه قشم در بخش پایانی سخنانش از تلاش جهادگران دیپلماسی و دولت تدبیر و امید به ویژه رهبر فرزانه تشکر کرد.

گفتنی است نمایشگاه و جشنواره قرآنی در جزیره قشم از شامگاه چهارشنبه 24 تیرماه مصادف با 28 رمضان به مدت 10 روز و در ساعات کاری 18 تا 24 پذیران علاقمندان خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز