سیل شدید سوادکوه و کیاسر را فرا گرفت

۱۳۹۴/۰۴/۲۸ - ۲۰:۴۷:۵۳
کد خبر: ۳۰۰۷۵۱
سیل شدید سوادکوه و کیاسر  را فرا گرفت
عصر امروز به دلیل بارش شدید باران در استان مازندران سیل شهرستان سوادکوه و بخش کیاسر ساری را فرا گرفت.

بارندگی شدید عصر امروز مازندران باعث سیل سنگین در سوادکوه و کیاسر ساری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سوادکوه؛ عضو ستاد بحران این شهرستان با اشاره به سیل سنگین در سوادکوه، از ایجاد دره پنج متری به دلیل ایجاد سیل و مسدود شدن محور سوادکوه خبر داد.

عین‌الله طالبی با اشاره به گسترده بودن خسارت سیل در سوادکوه، گفت: نجات مسافران و مردم و رفع انسداد جاده‌ها در اولویت فعالیت ستاد بحران قرار دارد.

tjda_photo_2015-07-19_19-26-45

وی با بیان اینکه سیل سوادکوه در دو محور به‌وجود آمده و شامل دهستان ولو‌پی و راست‌و‌پی است، افزود: روستا‌های انند، چرات، روستا‌های اطراف الاشت و شش‌رودبار، ممیج‌خیل، شیر‌کلا و شیر‌دره و روستاهای منطقه خطیر‌کوه دهستان راس‌تو‌پی در معرض سیل بوده‌اند.

معاون فرماندار سوادکوه از مصدومیت شدید دو فرد 35 و 37 ساله که برای نجات افراد دچار غرق شده اقدام کرده بودند، خبر داد و خاطرنشان کرد: مصدومان به بیمارستان شهدای زیراب منتقل شدند.

طالبی به جاری شدن سیل، انسداد راه و غرق شدن یک‌دستگاه خودرو در سیل روستا‌های اطراف الاشت اشاره و اظهار کرد: انسداد راه و آب‌گرفتگی و مصدومیت افراد در دهستان ولو پی رخ داده است.

عضو ستاد بحران شهرستان سوادکوه با بیان اینکه اختلاف ارتفاع و ایجاد دره پنج متری در منطقه انند و چرات منطقه الاشت اتفاق افتاده است و به دلیل زمان‌بر بودن، هلال احمر اقدام به ارسال آذوقه به منطقه کرده است، ادامه داد: ماشین‌آلات شهرداری الاشت برای کمک به حادثه‌دیدگان در منطقه حاضر هستند.

tgo9_photo_2015-07-19_19-26-51

معاون فرماندار سوادکوه از رانش معدن زغال‌سنگ جلیلی در منطقه ولو‌پی خبر داد و به باز‌گشایی موقت مسیر اشاره کرد و گفت: روستا‌های منطقه خطیر‌کوه دهستان راس‌تو‌پی با همکاری مسئولان معادن منطقه باز‌گشایی شده است، اما محور اصلی سوادکوه در منطقه سفید‌دار‌گله و زال‌دره مسدود شده است که ماشین‌آلات البرز‌مرکزی و شهرداری‌ها و راه‌و شهر‌سازی در حال رفع انسداد مسیر هستند و شاهد ترافیک شدید در محور هستیم.

 

قطع راه ارتباطی مازندران به سمنان در محور کیاسر

این گزارش حاکی از آن است بر اثر وقوع سیل راه ارتباطی مازندران به سمنان در محور کیاسر قطع شد.

 بر اثر وقوع سیل که به‌ مدت دو ساعت در جنوبی‌ترین نقطه استان مازندران در منطقه بالادست کیاسر رخ داد، راه ارتباطی مازندران به سمنان بر اثر تخریب پل قطع شد.

بسیاری از مسافران این دو استان که در حال برگشت از این محور بودند، در بین راه منتظر بازگشایی جاده هستند.

 

5 روستای کجور هم در محاصره سیل است

در همین رابطه بخشدار کجور شهرستان نوشهر هم از وقوع سیل در پنج روستای منطقه کجور نوشهر خبر داد.

 رستم ساسیرانی گفت: بارش شدید باران که از عصر امروز آغاز شده بود، موجب جاری شدن سیل ویرانگر در روستاهای فیروزکلا، کجور، بین، برکن و سریوده منطقه کجور شهرستان نوشهر شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز