همزمان با هفته ملی مهارت؛

افتتاح نمایشگاه استانی مهارت، صنعت و اشتغال در قائمشهر

۱۳۹۴/۰۵/۰۵ - ۱۶:۲۸:۵۷
کد خبر: ۳۰۲۹۷۱
افتتاح نمایشگاه استانی مهارت، صنعت و اشتغال در قائمشهر
همزمان با هفته ملی مهارت و کارآفرینی نمایشگاه استانی مهارت، صنعت و اشتغال با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در قائمشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قائمشهر؛ دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران با بیان این خبر اظهار داشت: اشتغال یکی از اصلی ترین مشکلات آحاد جامعه است و باید زمینه اشتغال را  از حالت تشریفاتی خارج و به صورت کاربردی در آورد.

نصرالله دریابیگی با بیان اینکه توجه به مسائل کارآفرینی و رونق اقتصادی باید مهم تلقی شود، گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید به مقوله اقتصادی توجه شایانی می شود.

وی ادامه داد: حفظ اشتغال باید یکی از مقوله های مهم مسئولان برای رونق اقتصادی باشد چرا که تشویق  برای استفاده از تولیدات ایرانی میتواند در رونق اقتصادی موثر باشد.

دبیر اجرائی خانه کارگر استان باتاکید بر اینکه خانه کارگر به رغم مشکلات مالی به آموزش 28 هزار کارگر به صورت رایگان پرداخته، تصریح کرد: آموزش های فنی و حرفه ای یکی از لازمه های نیروی کارآمد در جامعه به شمار می رود.

در ادامه رضا گرزین، مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران، به آسیب شناسی اشتغال در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر چه نیروی کارآمد در جامعه به عنوان بدنه توسعه تلقی می شود اما نداشتن مهارت  دانشجویان باعث نداشتن شغل مناسب می گردد.

وی افزود: آموزشگاه فنی و حرفه ای با دایر کردن دوره های آموزشی برای کارآموزان می تواند برای حل این مشکل نقش آفرین باشد بنابراین خانواده ها با مراجعه به مراکز فنی و حرفه ای می توانند با رشته های مختلف آشنا شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای با تاکید براینکه اشتغال یکی از دغدغه های مسئولین تلقی می شود اظهار کرد: آموزشگاه های فنی و حرفه ای برای دستیابی به موفقیت در حل این مشکل کمک شایانی می کند.

گرزین ادامه داد: در سال های گذشته در استان مازندران 25 هزار فرصت شغلی ایجاد شده که با توجه به عمیق بودن معضل بیکاری با 40 هزار فرصت شغلی در سال آینده هم نمی توان تمامی مشکلات در این بخش ها را رفع کرد.

وی در پایان متذکر شد: مازندران دارای 850 واحد آموزشگاه خصوصی فنی و حرفه ای و 19 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز