۲.۵ میلیون تن کالا در بنادر تجاری قشم جابجا شد

۱۳۹۴/۰۵/۰۷ - ۰۸:۵۵:۰۰
کد خبر: ۳۰۳۳۸۶
۲.۵ میلیون تن کالا در بنادر تجاری قشم جابجا شد
مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از تخلیه و بارگیری بیش از 2.5 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر این جزیره طی چهار ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از خبرنگار واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "سید باقر موسوی" طی نشستی ضمن تشریح آمار عملکرد بندر قشم در بخش های کالا و مسافر طی فصل بهار سال 94 گفت: در چهار ماهه سال جاری، 2 میلیون و 555 هزارو 929 تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: طی این مدت، حجمی بالغ بر 100 هزار تن کالا عملیات صادرات و واردات در بنادر قشم صورت گرفته است.

تخلیه و بارگیری 6 هزار TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه

موسوی حجم عملیات کابوتاژ در این بنادر طی چهار ماهه سال جاری را دو میلیون و501 هزارو 537 تن در بخش مواد غیر نفتی و 54 هزار تن در بخش مواد نفتی اعلام کرد که در بخش نفتی 6 درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول همچنین از انجام تخلیه و بارگیری 6 هزار و 769 TEU کانتینر در چهار ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.

رشد 5 درصدی ترابری مسافری

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن اشاره به آمار جابجایی مسافر و گردشگر در این جزیره، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، 6 میلیون و 16 هزار و 317 نفر-سفر در بنادر قشم با رشد 5 درصدی به ثبت رسیده است.

وی گفت: طی همین مدت، جابجایی 835 هزارو 140 دستگاه خودرو ترابری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد 7 درصدی می باشد.

تردد بیش از 42 هزار فروند شناور به جزیره قشم

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از رشد 2 درصدی تردد شناورها در مسیر دریایی منتهی به بنادر این جزیره خبر داد و گفت: طی چهارماهه سال جاری، تردد بیش از 42 هزارو 824 فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان 136 فروند شناور بالای یکهزار تن بوده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد، 17 هزار و 324 فروند شناور باری و 25هزار و 500 فروند شناور مسافری بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز