استاندار لرستان:

راه اندازی دهکده گردشگری و سلامت مخمل کوه فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری است

۱۳۹۴/۰۵/۰۹ - ۱۲:۲۱:۲۷
کد خبر: ۳۰۳۹۳۴
راه اندازی دهکده گردشگری و سلامت مخمل کوه فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری است
استاندار لرستان راه اندازی دهکده گردشگری و سلامت مخملکوه فرصت بسیار مناسبی برای شروع سرمایه گذاری های بعدی در تفرجگاه بزرگ مخملکوه خرم آباد است.

 استاندار لرستان در کلنگ زنی فاز اول دهکده گردشگری مخملکوه گفت:در استان لرستان فرصت هنرنمایی وجود دارد که این هنرنمایی ها می تواند استان را از معبر گردشگری خارج نماید.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، هوشنگ بازوند شب گذشته در مراسم کلنگ‌زنی اولین دهکده گردشگری و سلامت مخمل‌کوه در خرم‌آباد بیان کرد: این پروژه یک فرصت بسیار خوب است که می‌تواند زمینه‌ساز سرمایه‌گذاری‌های بعدی در حوزه گردشگری در لرستان شود.

 مهندس بازوند استاندارلرستان در مراسم کلنگ زنی فازاول دهکده گردشگری مخملکوه که شب گذشته برگزار شد گفت: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در استان لرستان میتواند فرصتی برای سرمایه گذاران را ایجاد نماید که این فرصت ها باعث میشود استان را از حالت معبر گردشگری خارج نماید.

وی افزود:از بخش خصوصی حمایت می کنیم و اولویت کار مدیران نیز، حمایت از بخش خصوصی باید باشد.

استاندار تصریح کرد:اثرگذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری تا حدود زیادی از لحاظ هزینه بر جامعه تاثیرگذار است بطوریکه در بخش سرمایه گذاری صنعت و معدن ، کشاورزی و خدمات بیش از 400میلیون تومان به ازای هرشغل است درحالیکه در بخش گردشگری کمتر از 100 میلیون تومان میباشد.

وی به حمایت از بخش خصوصی برای توسعه استان تاکید کرد و گفت: استان لرستان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های مختلف دارد که بر همین اساس گام‌های خیلی خوبی هم در زمینه صنعت در حال برداشته شدن است، ولی در زمینه گردشگری ظرفیت استان بسیار بالا است و نسبت به بخش صنعت نیز با هزینه کمتری نسبت به صنعت می‌توان شاهد رشد و توسعه استان بود.

بازوند تصریح کرد: سیاست ما در استان لرستان استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه توسعه گردشگری است و امیدواریم با تبدیل استان به معبر گردشگری شاهد توسعه صنعت گردشگری باشیم به نحوی که مردم این رونق را سر سفره خود احساس کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه با وجود ظرفیت بالای استان لرستان در زمینه گردشگری نتوانسته تیم تا به حال به خوبی از آن استفاده کنیم و یقینا گردشگری می‌تواند یک چتر جدید بر روی جامعه ما ایجاد کند و ما به دنبال تقویت این سرمایه‌های اجتماعی بوده و می‌خواهیم این فرهنگ را در جامعه به وجود آوریم.

3018

بازوند با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در بخش گردشگری می تواند این مطالبه را در استان عملیاتی کند ادامه داد: به طور حتم فراهم کردن زمینه حضور بخش خصوصی در استان می تواند موجب رونق بخش گردشگری در استان باشد.

وی با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان افزود: هزینه ها برای ایجاد اشتغال در حوزه گردشگری نیز پایین بوده و این زمینه خوبی برای سرمایه گذاری در این حوزه است.

استاندار لرستان با بیان اینکه برای ایجاد یک فرصت شغلی در بخش صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات باید سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیون تومانی صورت گیرد گفت: این در حالیست که برای یک فرصت شغلی در بخش گردشگری کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

بنابراین گزارش مخمل کوه یکی از کوه های بسیار زیبای لرستان به ارتفاع نزدیک به دو هزار متر در شمال شرق خرم آباد بوده که قسمتی ازشهر خرم آباد را در دامن خود جای داده است.

مخمل کوه از مناطق دیدنی خرم آباد است که به خاطر گل سنگ های زیبا با رنگ سبز مخملی که در بهار روی سنگ ها رشد می کنند، به این اسم معروف شده است.

این کوه بافتی رسوبی دارد و بیشتر آن پوشیده از گلسنگ است با آغاز فصل بارش گلسنگ ها سیاه رنگ و آفتاب گریز هستند به همین علت قسمت هایی از مخمل کوه که کمتر آفتاب گیر است سرسبزتر و دیدنی تر است.

در قسمت انتهایی شمالی مخمل کوه در تنگ شبیخون به همت اداره کل منابع طبیعی لرستان پارک جنگلی دایر شده که در فصل بهار و زمستان بسیار دیدنی است، ولی همچنان از این ظرفیت آنطور استفاده جدی نشده است.

- مخمل-کوه-1378388547

استاندار لرستان پیش از این در جلسه بررسی وضعیت و ساماندهی پارک جنگلی مخمل کوه خرم آباد گفته بود: پارک جنگلی مخمل کوه یکی از ظرفیت های بزرگ گردشگری لرستان است.

استاندار لرستان با بیان اینکه مردم خرم آباد ذوق و علاقه خاصی نسبت به این پارک دارند، عنوان کرد: شهرداری اگر پارک مخمل کوه را تحویل می گیرد باید به صورت بسیار جدی و ۲۴ ساعته وارد عمل شود.

بازوند با اشاره به اینکه مخمل کوه می تواند یک قطب گردشگری در کشور باشد، تصریح کرد: تبدیل کردن استان از معبر به مقصد گردشگری مستلزم هزاران کار عمرانی و میلیاردها تومان سرمایه گذاری است.

وی با اشاره به اینکه قلعه فلک افلاک و دریاچه کیو یک ساعت از وقت مسافر را در استان نمی گیرد، افزود: اما اگر مخمل کوه سامان دهی و توسعه داده شود حداقل شش ساعت مسافر را در شهر خرم آباد نگه می دارد.

استاندار لرستان یادآور شد: لرستان هیچوقت از گردشگری خیری ندیده و پولی از گردشگری سر سفره مردم این استان نیامده و نتوانسته آن گونه که باید و شاید در اقتصاد لرستان اثرگذار باشد.

مخمل کوه یکی از پروژه های منابع طبیعی است که ۴۷۵ هکتار مساحت و ۹۰ هکتار جنگل های طبیعی و دست کاشت دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز