استاندار همدان:

همدان دارنده جایگاه دوم کمترین تعداد بیکاران در کشور است

۱۳۹۴/۰۵/۱۰ - ۰۷:۱۷:۳۱
کد خبر: ۳۰۴۰۹۱
همدان دارنده جایگاه دوم کمترین تعداد بیکاران در کشور است
محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه نرخ بیکاری فصل بهار استان همدان توسط مرکز آمار ایران 6.7 درصد اعلام شد، اظهار کرد: نرخ بیکاری پاییز 93 استان 6.4 بود که در کشور پس از استان مرکزی در جایگاه دوم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، استاندار همدان  با بیان اینکه اگر واحد تولیدی می‌تواند افزایش شیفت داشته باشد، مشکلش را باید برطرف کرد، اظهار کرد: این طرح هنوز روی کاغذ است در حالی که بهترین اقدام برای افزایش ایجاد اشتغال افزایش شیفت واحدهای تولیدی موجود است.

 وی با تأکید بر اینکه فرمانداران نیز در این حوزه ورود پیدا کنند، افزود: بانک‌ها به طرحی که فعال است آسان‌تر می‌توانند تسهیلات پرداخت کنند تا در نتیجه به ایجاد اشتغال بیشتر بینجامد.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه تا حد امکان بانک‌ها از تملک واحدهای تولیدی خودداری کنند، تصریح کرد: اگر بانک‌ها به واحد تولیدی کمک کنند که به فعالیت ادامه دهد، آسوده‌تر نیز به پول خود می‌رسند، چراکه تملک واحدهای صنعتی جز هزینه برای بانک‌ها عایداتی ندارد.

وی با بیان اینکه بانک‌ها واحدهای تملک شده یا مشکل‌دار را به مشتریان خود نیز معرفی کنند، تا گره از کار واحدهای تولیدی باز شود، ادامه داد: سازمان صنعت، معدن، تجارت و سایر نهادهای مربوطه نیز این واحدها را به سرمایه‌گذاران معرفی کنند.

نیکبخت با بیان اینکه عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان برای دریافت تسهیلات صندوق توسعه ملی رضایت‌بخش نیست، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید طرح‌ها را پیگیری کنند تا به نتیجه مناسب برسد.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های مشارکتی در روستاها فرصت خوبی برای ایجاد اشتغال در این مناطق است، گفت: باید تبلیغات مناسب در این حوزه صورت گیرد تا مردم آگاهی کاملی نسبت به این طرح‌ها پیدا کنند.

استاندار همدان تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی آب، برق، گاز و امکانات را به روستاها برده است اما اگر شغل ایجاد نکنیم، روستاییان در روستا نخواهند ماند و برای شهر و روستا مشکل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری فصل بهار استان همدان توسط مرکز آمار ایران 6.7 درصد اعلام شد، اظهار کرد: نرخ بیکاری پاییز 93 استان 6.4 بود که در کشور پس از استان مرکزی در جایگاه دوم قرار گرفته است.

نیکبخت با بیان اینکه نرخ بیکاری همدان در بهار سال گذشته 8.7 درصد بوده است، افزود: میانگین کاهش نرخ بیکاری بهار کشور 10.8 در سال 94 بوده که یک 0.1 درصد افزایش نسبت به بهار سال گذشته داشته است اما در استان همدان این میزان با دو درصد کاهش رو‌به‌رو است.

وی با اشاره به اینکه در بهار سال 94، استان کرمان با 5.9 درصد بیکاری رتبه نخست کشور است، تصریح کرد: کرمانشاه 13.7 درصد، ایلام 12.2 درصد و لرستان 10.7 درصد بیکاری در بهار سال 94 داشتند.

استاندار همدان تأکید کرد: همه باید با هم همکاری داشته کنیم تا نرخ بیکاری در تابستان سال جاری در همدان کاهش یابد.

وی در ادامه با تبریک به مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست همدان ادامه داد: من طرفدار محیط زیست هستم اما محیط زیست را با همراهی و همدلی تولید دوست دارم و باید تولید، توسعه و اشتغال با حفظ محیط زیست پیش برود.

نیکبخت به سرپرست جدید بانک کشاورزی نیز تبریک گفت و خاطرنشان کرد: کشاورز نباید از بانک کشاورزی نه بشنود و باید قانع‌شده از بانک خارج شود.

وی در ادامه پارک علم و فناوری را نیز فرصت خوبی برای توسعه خواند و گفت: می‌توان از تسهیلات این بخش برای توسعه استفاده کرد اما تاکنون عملکرد این پارک مورد رضایت نبوده است.

استاندار همدان همچنین نامه رئیس بانک مرکزی را مبنی بر ارزیابی واحدهای تولیدی و پرداخت تسهیلات به آنها را فرصت مغتنمی شمرد و افزود: طرح‌هایی که شامل این نامه می‌شوند ارزیابی شوند.

وی در ادامه توافق هسته‌ای ایران و 1+5 را پیروزی بزرگی خواند و تصریح کرد: در این میان برخی در دنیا به ویژه صهیونیست‌ها این توافق را بد خواندند و برخی از دوستداران تعامل نیز در دنیا از این توافق استقبال کردند.

نیکبخت با تأکید بر اینکه دنیا حق غنی‌سازی ایران را پذیرفته و این پیروزی بزرگی است، ادامه داد: دولت به وعده‌های خود پایبند بوده و به دنبال افزایش سطح رفاه مردم است.

وی با اشاره به اینکه با برداشته شدن سایه شوم تحریم‎ها فعالیت‌های اقتصادی و توسعه‌ای بهتر خود را نشان خواهد داد، خاطرنشان کرد: باید همچنان اقتصاد مقاومتی سرلوحه کاری ما قرار گیرد و کالاهای باکیفیت صادراتی تولید شود.

استاندار همدان با بیان اینکه کشورهای اروپایی به دنبال تعامل هستند، گفت: آمد و رفت کشورهای اروپایی به ایران نشان می‌دهد در زمان تحریم آنها در عذاب بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز