مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تاکید کرد:

تدوین بانک جامع اطلاعاتی مطبوعات تا ۴۵ روز آینده

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۱۶:۰۶:۰۶
کد خبر: ۳۰۵۰۵۱
تدوین بانک جامع اطلاعاتی مطبوعات تا ۴۵ روز آینده
مهدی احمدی: در راستای رفع مشکلات خبرنگاران و مطبوعات استان باید بانک جامع اطلاعاتی مطبوعات قزوین تا 45 روز آینده تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مهدی احمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در نشست با مدیران مسئول، سرپرستان خبرگزاری‌ها و مطبوعات استان قزوین که صبح امروز در اداره کل فرهنگ و ارشاد این استان برگزار شد، بیان داشت: باید شاخصی در حوزه رسانه ها داشته باشیم تا بتوانیم براساس آن برنامه ریزی ها صورت گیرد اما مهم ترین مشکل اساسی در این بخش نبود بانک جامع اطلاعات مطبوعاتی است.

وی ادامه داد: برای ساماندهی و سالم‌سازی فضای مطبوعات استان قزوین به بانک جامع اطلاعاتی نیاز داریم بنابراین باید ظرف 45روز آینده این بانک اطلاعاتی تهیه شده و اعلام شود.

وی عنوان کرد: از خانه مطبوعات استان قزوین تقاضا دارم اسامی خبرنگاران فعال در نشریات، هفته‌نامه‌های محلی و خبرگزاری‌های این استان را در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین قرار دهد.

احمدی ادامه داد: اگر برنامه‌ای تحت عنوان روز خبرنگار برگزار می‌شود، باید متعلق به خبرنگاران باشد و از خانه مطبوعات استان قزوین انتظار می‌رود افرادی که به عنوان خبرنگار شناخته می‌شود را برای حضور در این مراسم دعوت کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: به مناسبت روز خبرنگار از فردا سعی می‌کنم، از دفتر نشریات و خبرگزاری‌های این استان به منظور قدردانی از زحمات خبرنگاران فعال در آن رسانه بازدید کنم و از خبرنگاران نیز تقاضا دارم خود را برای سخنرانی در مراسم روز خبرنگار که با حضور مسوولان کشوری و استانی برگزار می‌شود، آماده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در خصوص هدایای داده شده به خبرنگاران افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی هدایایی به خبرنگاران می‌دهند که شأن و منزلت آن‌ها را پایین می‌آورد.

احمدی با بیان اینکه نا به‌سامانی در مطبوعات استان قزوین بسیار زیاد است، اضافه کرد: اگر بانک جامع اطلاعاتی مطبوعات این استان تهیه شود بسیاری از نا به‌سامانی‌ها، ساماندهی شده و می‌توان گام‌های موثرتری در راستای رفع مشکلات خبرنگاران و مطبوعات استان قزوین برداشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: با در اختیار داشتن بانک جامع اطلاعاتی که اسامی خبرنگاران و میزان سابقه فعالیت آن‌ها را مشخص می‌کند اگر سازمان یا ارگانی به خبرنگار نیاز داشت می‌توانیم با توجه به نیاز آن دستگاه اجرایی یکی از خبرنگاران را معرفی کنیم.

احمدی به مزیت بانک اطلاعاتی اشاره و خاطرنشان کرد: وجود بانک جامع اطلاعاتی مطبوعات استان قزوین موجب می‌شود تعرفه مصوبی برای چاپ رپرتاژ و آگهی در نشریات داشته باشیم تا از این طریق حقی از نشریه‌ای ضایع نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: این اقدامات موجب می‌شود، شأن و منزلت خبرنگاران حفظ شده و حتی ارتقا یابد.

احمدی با اشاره به نقش اثرگذار خبرنگاران در جامعه اظهار کرد: اگر خبرنگاران نبودند هزاران فساد در کشور اتفاق می‌افتاد زیرا مدیران ترس از واقع‌بینی دارند و در این شرایط خبرنگاران مانند ترمز جامعه جلوی رخداد بسیاری از اتفاقات ناخوشایند را می‌گیرند.

وی افزود: پیشنهاد می‌شود سوگندنامه تجدید عهد با مردم متدین و ولایت‌مدار استان قزوین برای انعکاس اخبار صادقانه و حقایق این استان یکی از آداب مراسم روز خبرنگار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: همچنین این روز باید نقطه عطفی برای حق‌بینی و حق‌نویسی بوده و روز قدم نهادن مطبوعات این استان در وادی آگاهی و نیک‌اندیشی و روز اطلاع‌رسانی با سلاح قلم باشد .

2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز