رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تأکید کرد:

ضرورت توجه به حقوق شهروندی و رعایت استانداردها در زندان‌ها

۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۱۷:۲۰:۰۳
کد خبر: ۳۰۵۴۶۷
ضرورت توجه به حقوق شهروندی و رعایت استانداردها در زندان‌ها
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان بر ضرورت توجه به حقوق شهروندی و رعایت استانداردها در بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها تأکید کرد و خواستار نظارت بیشتر برای رفع نواقص در این مکان‌ها شد.

به گزارش خبرنگار برنا  از زاهدان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست هیات حقوق شهروندی استان، یکی از تکالیف قوه قضائیه را حراست از آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی دانست.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان افزود: در بحث حقوق شهروندی باید پل ارتباطی بین مردم و مسئولین برقرار شود و مردم برای احقاق حقوق خود به مسئولین اعتماد کنند.

وی بر انجام بازرسی‌های دوره‌ای و بررسی پرونده‌های حقوق شهروندی و احقاق حقوق مردم تأکید کرد و گفت: چنانچه رأی صادر شده در دستگاه قضایی ناقض حقوق شهروندی باشد و حقی از مردم ضایع گردد با پیگیری این هیئت حقوق ضایع شده استیفاء می‌شود.

این مسئول بر ضرورت توجه به حقوق شهروندی و رعایت استانداردها در بازداشتگاه‌ها و زندان‌ها تأکید کرد و خواستار نظارت بیشتر برای رفع نواقص در این مکان‌ها شد.

حمیدی به کمبود نیروی انسانی و پراکندگی جغرافیایی شهرهای سیستان و بلوچستان اشاره کرد و آن را یکی از دغدغه‌های این دبیرخانه عنوان کرد.

 در ادامه این مراسم رئیس دبیرخانه هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مبنای حقوق شهروندی حفظ کرامت و شرافت انسانی است.

محمد وزیری افزود: جوامع غربی بر این اعتقاد هستند که خاستگاه حقوق شهروندی در غرب است اما بر این باوریم که حقوق شهروندی ریشه در مبانی اعتقادی و دینی ما دارد و عطیه و موهبت الهی است.

وی از رشد صد در صدی رسیدگی به پرونده های حقوق شهروندی در استان در چهار ماهه ابتدای امسال در مقایسه با سال قبل خبر داد و آن را نتیجه تلاشهای اعضاء هیات حقوق شهروندی و دبیرخانه این شورا در استان عنوان کرد.

وی بر ضرورت آسیب شناسی در موارد نقض حقوق شهروندی تأکید کرد و یکی از مهمترین علل نقض حقوق شهروندی را تکثر عناوین مجرمانه در کشور دانست و خواستار کاهش این عناوین شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز