تجلیلی از مروجین فرهنگ پهلوانی در کرمانشاه صورت نگرفت!

۱۳۹۴/۰۵/۱۶ - ۱۰:۲۹:۴۰
کد خبر: ۳۰۶۰۷۲
تجلیلی از مروجین فرهنگ پهلوانی در کرمانشاه صورت نگرفت!
یزدان فرزایی (کشتی ) فرهمند سال‌افزون (والیبال)، علیرضا صفری (تکواندو)، مریم مشیری(کاراته)، مهناز صادقی (فوتبال) و فاطمه مولایی (راگبی) افرادی بودند که قرار بود در این مراسم از آن‌ها تجلیل بعمل آید.

مراسمی تحت عنوان همایش ۱۰۰۰ نفری ورزش زورخانه‌ای و باستانی و تجلیل از پهلوانان و پیشکسوتان ورزش کرمانشاه با حضور امام جمعه کرمانشاه، مدیران ورزشی، ورزشکاران و اقشار مختلف مردم در استادیوم آزادی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمانشاه ، در این مراسم، پس از تلاوت قرآن کریم و سخنرانی آیت‌الله علما، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، باستانی‌کاران استان در داخل زمین چمن ورزشگاه آزادی به اجرای حرکات زیبایی ورزش باستانی  و زورخانه‌ای پرداختند و همچنین اجرای نمایشی ورزش زوران را که به تازگی به نام کرمانشاه به ثبت ملی رسیده توسط ورزشکاران این رشته اجرا شد.

در خلال همین مراسم دو ورزشکار که برای ثبت رکورد ملی و جهانی مهارت ورزشی  خود در انجام حرکت دراز و نشست با وزنه و شنا با یک دست تلاش می‌کنند به صورت نمادین به اجرای نمایش پرداختند و سپس از  برادران محبی قهرمانان و پهلوانان نامی کشتی کرمانشاه در میان شور و استقبال تماشاگران و حاضران با اهدای گل و مراسم ویژه تجلیل بعمل آمد که خاطرات دوران قهرمانی خود را با اجرای کشتی نمایشی برای دقایقی در اذهان مردم تداعی کردند و لحظات فراموش نشدنی را در ورزش کرمانشاه به ثبت رسانیدند.

اما نکته‌ای که در این میان به فراموشی سپرده شد و یکی از اهداف اصلی همایش نیز بشمار می‌رفت تجلیل از شش نفر از مروجین فرهنگ پهلوانی استان بود که در خبرگزاری‌نام آنان برای تجلیل منشر شد ولی تجلیلی به عمل نیامد! به گفته خوش اندام رئیس هیأت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای  کرمانشاه اسامی این افراد توسط فدراسیون ورزش‌های باستانی اعلام شده  بود و هیأت هیچ نقشی در انتخاب آن‌ها نداشته است،  از جمله یزدان فرزایی (کشتی ) فرهمند سال‌افزون (والیبال)،  علیرضا صفری (تکواندو)، مریم مشیری(کاراته)، مهناز صادقی (فوتبال) و فاطمه مولایی (راگبی) افرادی بودند که قرار بود در این مراسم از آن‌ها تجلیل بعمل آید. اما متاسفانه به هر دلیل نه  تنها از آنان تجلیل نشد، بلکه در خلال مراسم  نامی از آنها هم برده نشدو بنا به گزارش خبرنگار برنا، برخی از این افراد از جمله یزدان فرزایی مربی نامی و با اخلاق کرمانشاه و خانم مهناز صادقی بر روی سکوی تماشاچیان و بدون هیچ توجهی از جانب مسولان برگزاری مراسم به چشم می‌خوردند.

بی‌نظمی، بی‌اعتنایی و بی توجهی به پیشکسوتان و قهرمانان  می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به پیکره ورزش استان وارد کند و باعث دلسردی این عزیزان از ورزش شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی بیشتر از سوی مسولین ورزش شاهد چنین رفتارهای نباشیم، چون ورزش خصوصاً ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی بدون توجه به مروجین آن هیچ گونه معنایی ندارد و چه زیباست که اداره ورزش و جوان در اولین فرصت ممکن در مراسمی باشکوه با تجلیل ویژه  از این عزیزان از آنان دلجویی نماید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز