مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران:

۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها مربوط به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

۱۳۹۴/۰۵/۱۷ - ۱۵:۱۳:۳۰
کد خبر: ۳۰۶۴۸۲
۲۰ درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها مربوط به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
فضاهای شهری تا پایان عمر دولت برای استفاده معلولین مناسب‌سازی می‌شوند.

جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران که با حضور مشاورین استانداران پنج استان غربی کشور در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران از برنامه‌ریزی برای مرتفع شدن مشکلات مربوط به استفاده معلولین از فضاها و امکانات شهری تا پایان عمر دولت خبر داد و گفت: دولت معتقد است فضاها معلول هستند که نمی‌توانند پذیرای معلولین جسمی حرکتی باشند.

غلامرضا یاوندعباسی به نگاه ویژه دولت به ایثارگران اشاره کرد و  گفت: این نگاه باید در تمام سطوح اجرایی کشور وجود داشته باشد.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران با اشاره به برنامه‌های دولت در مورد ایثارگران، اظهار داشت: شورای هماهنگی امور ایثارگران در استان‌ها مورد تاکید وزارت کشور است و امور ایثارگران باید در قالب این شورا پیگیری شود.

عباسی بر استفاده از ظرفیت‌های شورای ایثارگران تاکید کرد و گفت: این شورا حرکت مناسبی برای خدمت به ایثارگران است که می‌تواند در جهت حل مشکلات آنان هم‌افزایی کند.

وی با اشاره به این که بر اساس قانون باید 20 درصد اعتبارات فرهنگی دستگاه‌ها صرف کارهای مربوط به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شود، افزود:  این رقم نسبت به اعتبارات فرهنگی ادارات و ارگان ها خیلی کم است.

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران از بحث مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل جامعه جانبازان یاد کردو گفت: جانبازان و معلولان باید همچون افراد سالم به دنبال کارهای خود بروند که لازمه آن اجرایی شدن قوانین موجود در زمینه مناسب‌سازی است.

عباسی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت های دولت این است که مشکلات مربوط به استفاده معلولین از فضاها و امکانات شهری باید تا پایان دولت مرتفع شود، چراکه دولت معتقد است فضاها معلول هستند که نمی‌توانند پذیرای معلولین جسمی حرکتی باشند.

وی بر اهمیت توجه به فضا سازی با توجه به اولویت‌های شهر کرمانشاه و نقش مهم آن در دوران دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: باید شرایطی فراهم شود تا در ابتدای این شهر یک اثر ماندگار، ملموس و محسوس ایجاد شود که حس و حال سال‌های جنگ تحمیلی را در افرادی که به آن وارد می‌شوند، ایجاد کند.

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به المان‌ها و نمادهای مربوط به دو اتفاق مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی در موزه‌های مردم شناسی، از مسئولین خواست تا نگاه ویژه خود را به این بخش داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز