فرماندار بندرعباس:

دهیاران برنامه مدونی را برای توسعه روستا تعریف نمایند

۱۳۹۴/۰۵/۱۹ - ۰۷:۳۱:۲۴
کد خبر: ۳۰۶۹۴۷
همایش دهیاران بخش مرکزی به ریاست احمد پویافر در محل تالار غدیر فرمانداری بندرعباس برگزار شد .

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، فرماندار بندرعباس در این همایش فرا رسیدن روز خبرنگار را به تلاشگران عرصه رسانه تبریک و ضمن گرامیداشت ایام صادقیه گفت: دهیاران به عنوان مجریان مصوبات شوراها نقش مهمی در ایجاد درآمد پایدار در روستاها دارند و یکی از اقدام های مهم برای توسعه پایدار در روستاها حمایت از سرمایه گذار است که با احیای ظرفیت های موجود در روستاها می توان در ایجاد درآمد پایدار موثر عمل کرد .

نماینده عالی دولت در شهرستان با اشاره به ضرورت آشنایی دهیاران و شوراهای روستایی با قوانین بیان داشت : مهمترین و اصلی ترین فایده آشنایی با قوانین ، پیشگیری از بروز تخلفات درحوزه روستا است .

احمد پویافر در ادامه تصریح کرد : نبود اشتغال در روستاها سبب مهاجرت روستاییان به شهرها می شود که باید برای ایجاد اشتغال در روستا برنامه ریزی درست انجام شود .

این مقام مسئول اذعان داشت : بسیاری از مشکلات روستاها می تواند با نظر دهیاران روستاها برطرف شود و تمام دهیاران روستا باید از آموزش کافی برخوردار شوند .

پویافر در ادامه یاد آور شد : دهیاران به عنوان نهاد عمومی غیردولتی که در فضای تعاملی شوراها انتخاب شده اند ، باید با آشنایی به وظایف خود زبان گویای مشکلات مردم باشند و برنامه مدونی را برای توسعه روستا تعریف کنند .

این مقام مسئول در این همایش با تاکید به وظایف دهیاران اظهار داشت : وظیفه اصلی دهیاران ایجاد تعامل مطلوب و دوسویه بین مسئولان و مردم است که این کار برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر روستاها مفید خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خدمات مطلوبی به روستاییان ارائه شده، گفت : باید سعی در تقویت زیرساخت‌های اقتصادی روستاها کنیم تا جوانان روستایی مجبور نشوند برای کسب درآمد و شغل به شهرها مهاجرت کنند.

شایان ذکر است فرماندار بندرعباس تاکید کرد و افزود : هفتم اسفند سال جاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در کشور برگزار می شود و ازهمین رو تاکید می شود دهیاران حق حمایت و یا مخالف با هیچ کاندیدایی را ندارند و نباید امکانات خود را برای یا برنفع یا علیه نامزدی بکار گیرند و تمام تحرک ها زیر نظر قرار می گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز