تخلیه و بارگیری ۸۸۰ هزار تن کالا در بندر کیش/ افزایش ۲۶ درصدی گردشگری دریایی در جزیره مرجانی

۱۳۹۴/۰۵/۱۹ - ۰۸:۴۶:۲۲
کد خبر: ۳۰۶۹۶۶
تخلیه و بارگیری ۸۸۰ هزار تن کالا در بندر کیش/ افزایش ۲۶ درصدی گردشگری دریایی در جزیره مرجانی
مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری حدود 880 هزار تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در تنها بندر جزیره مرجانی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، "محمود قنبری" ضمن تشریح عملکرد بندر تجاری کیش در بخش های کالا و مسافر طی چهار ماهه سال 94، گفت: طی مدت یادشده، در مجموع 877 هزار و 863 تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد.

وی اضافه کرد: از این میزان، 776 هزار و 362 تن کالاهای غیر نفتی و 101 هزار و 501 تن به آن کالاهای نفتی اختصاص دارد که در بخش نفتی 11 درصد افزایش داشته است.

قنبری سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را 34 هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان، 32 هزار تن مربوط به فعالیت های واردات و 2 هزار تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص دارد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر از ابتدای سال 742 هزار و 793 تن اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه جزیره کیش به عنوان یکی جزایر دارای جاذبه های متنوع گردشگری دریایی و تجاری هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی از اقصی نقاط ایران است، گفت: در چهار ماه سال جاری، در مجموع 215 هزار و 40 نفر مسافر در این جزیره جابجا شدند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش خاطرنشان کرد: تردد شناورها در این جزیره به پنج هزار و 281 فروند رسید که 3 درصد بیشتر از سال گذشته می باشد.

قنبری در پایان اضافه کرد: طی سال جاری، 106 هزار و 642 نفر سفر از طریق شناورهای تفریحی نیز از بندر این جزیره جابجا شدند که 26 درصد بیشتر از سال گذشته است.

لازم به ذکر است، بندر کیش با بهره مندی از 14 پست اسکله دارای ظرفیت اسمی سالانه بیش از 4 میلیون تن و ظرفیت جابجایی 730 هزار مسافر دریایی در سال است.

یادآور می شود، این بندر با آبخور حداکثری 10 متر قابلیت پهلودهی کشتی هایی تا ظرفیت 15 هزار تن است   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز