مدیرکل حمل و نقل همدان خبر داد:

ایجاد سمن جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در همدان

۱۳۹۴/۰۵/۲۲ - ۱۱:۰۷:۴۰
کد خبر: ۳۰۷۷۸۵
ایجاد سمن جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در همدان
نصرت‌ الله حیدری با اشاره به اینکه ۱۱۰۰ اشتغال‌ مستقیم در حوزه حمل‌و‌نقل همدان ایجاد شد، گفت: سمن جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در همدان در راستای بحث تصادفات و فرهنگ ترافیکی جاده‌های برون شهری ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از ملایر، مدیرکل سازمان حمل و نقل همدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نزدیک به 90 درصد سیستم حمل و نقل جاده‌ای بار و مسافر از طریق سیستم جاده‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این امر گویای حساسیت در این عرصه به عنوان یک رویه تاثیرگذار در سیستم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان است که باید بیشتر به آن توجه شود، تصریح کرد: در استان زیرساختهای خوبی چه در حوزه راه و چه ناوگان ایجاد شده است.

حیدری با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های ما در سازمان حمل و نقل تمرکز زدایی بوده است، اظهار داشت: در این راستا هم اکنون 100 درصد امورات حمل و نقل ملایر به خود شهرستان واگذار شده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های سازمان حمل و نقل استان نوسازی ناوگان حمل و نقل است، گفت: در همدان در حوزه بار با فرسودگی ناوگان مواجه هستیم که سن متوسط ناوگان در استان 24.5 است که متوسط کشوری بسیار پایین‌تر است.

100 دستگاه ون به ناوگان حمل و نقل روستایی همدان اضافه می‌شود

حیدری با اشاره به اینکه در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل 80 درصد قیمت وسیله نقلیه با کارمزد بسیار خوب تسهیلات بانکی داده می‌شود، گفت: در حوزه حمل و نقل روستایی نیز امسال قصد داریم 100 دستگاه مسافربری ون را به حمل و نقل روستایی استان تزریق کنیم که در این زمینه نیز تسهیلات خوبی داده می‌شود اما هنوز استقبال خوبی انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه تصادفات ناشی از 3 عامل عوامل انسانی، وسایل نقلیه  و جاده و راه است، تصریح کرد: در ایران آمار تصادفات نسبت به بسیاری از کشورها بالا است.

حیدری با تاکید بر اینکه در زمینه زیرساخت‌ها و راه پیشرفت‌های خوبی در کشور و استان داشته‌ایم و وسایل نقلیه مناسبی هم در کشور داریم، گفت: عامل بیش از 80 درصد تصادفات در کشور عامل انسانی موثر بوده است.

سمن جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در همدان ایجاد می‌شود

وی افزود: در این رابطه باید در فرهنگ‌سازی بیش از پیش فعال باشیم، همچنین در این حوزه یک سمن در استان با عنوان جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها ایجاد می‌شود تا بتوانیم مردم را در بحث تصادفات و فرهنگ ترافیکی جاده‌های برون شهری فعال کنیم.

حیدری با بیان اینکه از نظر تعداد ناوگان در استان مشکلی نداشته و بیشتر مشکل فرسودگی وجود دارد، تصریح کرد: 14 هزار و 300 دستگاه در حوزه ناوگان باربری در استان فعال هستند و 4 درصد ناوگان پلاک عمومی کشور نیز مربوط به همدان است.

وی افزود: در استان همدان 19 هزار و 332 راننده ناوگان باری و سه هزار و 350 راننده حرفه‌ای در بحث مسافر ثبت شده است و باید گفت بخش حمل و نقل اشتغال‌زایی زیادی در کشور ایجاد می‌کند، برای نمونه در سال 93، یک هزار و 116 نفر بصورت مستقیم در این بخش اشتغالزایی ایجاد کرده‌ایم.

حیدری تصریح کرد: در سال 93، از ملایر یک میلیون و 608 هزار و 125 تن بار جا به جا شده است که این آمار در چهارماهه ابتدای سا 94، 429 هزار و 824 تن بوده است، ضمن اینکه تعداد مسافران انتقال داده شده در سال گذشته در ملایر 830 هزار نفر با ناوگان پلاک عمومی بوده که در 4ماهه ابتدای امسال نیز 243 هزار نفر جابه جایی مسافر در ملایر انجام شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز