قائم مقام وزیر بهداشت در ایلام؛

کمپ سلامت در پایانه مرزی مهران برپا می شود

۱۳۹۴/۰۵/۲۳ - ۱۲:۰۸:۴۰
کد خبر: ۳۰۷۹۵۵
کمپ سلامت در پایانه مرزی مهران برپا می شود
علی دل پیشه گفت: این کمپ شامل چادر، کانکس، آمبولانس و تکنسین فوریت های پزشکی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در نشست کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل با محوریت اربعین حسینی، از استقرار کمپ سلامت در پایانه های مرزی مهران برای خدمات رسانی به زائران اربعین امسال خبر داد و افزود: این کمپ شامل چادر، کانکس، آمبولانس و تکنسین فوریت های پزشکی است که با استفاده از تمامی تجهیزات آماده خدمت رسانی به هموطنان در ایام اربعین امسال در پایانه مرزی مهران می باشد.

علی دل پیشه  عنوان نمود: هدف از برگزاری نشست کارگروه سلامت اربعین در مهران را بررسی نقاط ضعف و قوت بخش بهداشت عنوان کرد و ادامه داد:امسال در دو بخش بهداشت و درمان برنامه ریزی هایی بر اساس شناسایی نیازهای زائران صورت گرفته که در این نشست به بررسی آنها پرداخته شد.

وی گفت:  اربعین حسینی (ع) به عنوان بزرگترین تجمع شیعیان جهان جایگاه ویژه ای در دنیای اسلام دارد که در این مراسم عظیم معنوی، شیعیان از کشورهای مختلف جهان مراسم عزاداری و عرض ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در شهر کربلای معلی به نمایش می گذارند.

وی، با بیان اینکه در ایام تردد زائران اربعین حسینی تعداد 63 دستگاه آمبولانس سبک و 6 دستگاه اتوبوس آمبولانسی برای پوشش جاده های مواصلاتی استان در نظر گرفته شده افزود: تلاش همه مسئولان و مردم استان ایلام خدمت به زوار عتبات عالیات خصوصا در ایام اربعین و زیارت اربعین حسینی (ع) بوده و امیدواریم که در این راه بتوانیم خدمات شایسته و قابل قبولی را به زائران تقدیم نماییم.

وی بیان کرد: در بخش بهداشت زائران مباحثی همچون جلوگیری از شیوع بیماری های تنفسی، بهداشت محیط، مبارزه با بیماری ها، پیشگیری از سوانح رانندگی، بهداشت مواد غذایی و...را در ایام اربعین حسینی دنبال خواهیم نمود و همچنین در بخش درمان بیماران سرپایی و یا بستری نیازمند حمایت وکمک دستگاهها و سازمان هایی همچون بسیج جامعه پزشکی، شهرداری تهران، بیمه های خدمات درمانی و تامین اجتماعی، هلال احمر و.. می باشیم.

دکتر دل پیشه با بیان این مطلب که مهمترین چالش حوزه سلامت در ایام تردد زائران شیوع بیماری های تنفسی می باشد، ابراز نمود: با توجه به تراکم بسیار و ازدحام بالای جمعیت در این ایام یقیناً ایجاد بیماری های تنفسی دور از انتظار نیست بنابراین برای خدمت به این بیماران در بیمارستان امام حسین(ع) مهران بخش ایزوله در حال تجهیز شدن است.

رییس علوم پزشکی ایلام استان ایلام یادآوری کرد: در خصوص حوادث غیر مترقبه و فوریت های پزشکی برای تامین آمبولانس های لازم چه از طریق زمینی و چه از طریق هوایی در کارگروه سلامت به نتایج خوبی رسیدیم که امیدواریم نیازهای آینده فوریت های پزشکی با همکاری همه دستگاه ها مرتفع شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در پایان سخنان خود اضافه کرد:با استفاده از تمامی توان و تجهیزات تلاش خواهیم کرد زائران با خیال آسوده به زیارت عتبات عالیات مشرف شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز