دادستان رودبار خبر داد:

دستگیری ۹متهم در پرونده های قتل طی یک ماه گذشته در شهرستان رودبار جنوب

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۱۲:۳۱:۴۶
کد خبر: ۳۰۸۲۵۳
دستگیری ۹متهم در پرونده های قتل طی یک ماه گذشته در شهرستان رودبار جنوب
متهمین با پیگیری های شبانه روزی دستگاه قضائی و مراجع انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده‌اند و تحقیقات قضائی از متهمین در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ دادستان عمومی وانقلاب شهرستان رودبار جنوب از دستگیری 9نفر متهم  طی یک ماه گذشته که در پرونده‌های قتل تحت تعقیب قضائی بودند و بعضا مرتکب قتل های مسلحانه شده اند  خبر داد.

سهراب سالاری اظهار داشت: این افراد با پیگیری های شبانه روزی دستگاه قضائی و مراجع انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده‌اند و تحقیقات قضائی از متهمین در حال انجام است.

وی گفت:متاسفانه شهرستان رودبار جنوب در مسیر عبور قاچاقچیان عمده و مسلح مواد مخدر، قاچاق افاغنه وسوخت قرار دارد و این یکی از مشکلات عمده این شهرستان محسوب می شود و یکی از علل آن همجواری با استان مرزی سیستان وبلوچستان است.

سالاری وجود حس انتقام جوئی در بین مردم منطقه را نیز یکی دیگر از مشکلات این شهرستان دانست و افزود: فرد بزه دیده یا خانواده وی بایستی برای احقاق حق خود به دستگاه قضائی و انتظامی مراجعه نمایند.

وی خاطرنشان ساخت: مردم در صورتی که جرمی نسبت به آنان واقع شد اقدام به مثل و انتقام جوئی ننمایند و با مراجعه به دستگاه قضائی تظلم خواهی نمایند و دستگاه قضائی نیز با اقتدار و مجدانه پیگیر حل مسائل خواهد بود.

وی ادامه داد: افراد اگر خودسرانه و از روی حس انتقام جویی دست به اقدامی بزنند از نظر قانونی هیچ تفاوتی بین مجرم اولی و فردی که با حس انتقام جویی مرتکب بزه گردیده است، نیست و بلکه دستگاه قضائی با مجرمین گروه دوم با شدت بیشتری برخورد می‌نماید.

این مقام قضائی با بیان اینکه  اخیراٌ با اطلاع رسانی های که در بین مردم منطقه شده است تحویل سلاح های غیرمجاز افزایش داشته است، اعلام کرد: افرادی که نسبت به تحویل سلاح های غیرمجاز خود اقدام نمایند از تخفیفات ویژه قانونی برخوردار و بالعکس با افرادی که سلاح های غیرمجاز از آنها کشف گردد، شدیدترین برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان رودبار جنوب وضعیت بد معیشتی و اقتصادی مردم را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان برشمرد و افزود: نبود شغل و نداشتن درآمد کافی موجبات روی آوردن مردم به سمت درآمدهای کاذب را فراهم آورده است و امید است دستگاه های اجرائی توجه بیشتری از این حیث به مردم این منطقه داشته باشند که در کاهش وقوع جرائم موثر خواهد بود.

این مقام قضائی با اشاره به اینکه این شهرستان از شهرهای پرجمعیت و جرم خیز استان کرمان محسوب می‌شود و سالانه بیش از 13هزار پرونده به دادگستری رودبار جنوب وارد می شود، گفت: دادگستری رودبارجنوب با کمبود شدید قاضی وکارمند اداری روبرو است و در حال حاضر با 6قاضی و 17کارمند اداری در حال ارائه خدمت به مردم شریف این شهرستان است. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز