مدیر کل کتابخانه های عمومی همدان:

تلاش می کنیم سرانه مطالعه را در سراسر استان افزایش دهیم

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۱۱:۴۳:۴۹
کد خبر: ۳۰۹۵۳۸
تلاش می کنیم سرانه مطالعه را در سراسر استان افزایش دهیم
عاطفه زارعی گفت: تلاش می کنیم سرانه مطالعه را در سراسر استان افزایش دهیم که احداث کتابخانه در روستاهای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت از برنامه های است که در حال پیگیری هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان در نشست خبری با خبرنگاران گفت: تلاش می کنیم سرانه مطالعه را در سراسر استان افزایش دهیم که احداث کتابخانه در روستاهای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت از برنامه های است که در حال پیگیری هستیم.

وی به برنامه های دهه کرامت کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: راه اندازی و توسعه کتابخانه شیرین سو، افتتاح کتابخانه روستای در تویسرکان، راه اندازی و افتتاح پروژه خیرین کتابخانه در روستای آبرومند بهار، راه اندازی کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان در تویسرکان، عضویت رایگان کارمندان دستگاههای اجرایی به همراه خانواده همزمان با (4 شهریور) روز کارمند از برخی برنامه های اجرایی است.

وی برگزاری سه مسابقه آنلاین کتابخوانی، برگزاری بیش از 15 برنامه نقد کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع دهه کرامت و برگزاری مسابقه عکاسی از نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه های اجرای در دهه کرامت عنوان کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی همدان با بیان اینکه بیش از 200 نفر کتابدار شهری و روستایی در کتابخانه ها در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری 79 هزار و 914 نفر عضو فعال کتابخانه ها هستند.

زارعی بیان کرد: وجود منابع غنی الکترونیک ویژه نابینایان، کتابخوانی برای کودکان 4 سال به بالا ، قصه گویی توسط کارشناسان قصه گویی برای کودکان و آموزش قصه گویی به مادران از برخی فعالیت های کتابخانه های استان است.

وی ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه را مهم دانست و گفت: اگر کودکان از کودکی با فرهنگ مطالعه آشنا شوند این امر در دراز مدت باعث غنی شدن فرهنگ خانواده و جامعه خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز