مدیر آبفار کبودرآهنگ خبرداد:

۴۸۱ میلیون تومان بدهی مشترکین کبودرآهنگی به اداره آب

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۱۲:۲۵:۴۶
کد خبر: ۳۰۹۵۵۸
۴۸۱ میلیون تومان بدهی مشترکین کبودرآهنگی به اداره آب
باقر پورقاسمی میزان بدهی مشترکان روستایی به این شکرت را حدود ۴۸۱ میلیون تومان اعلام کرد و خواستار پرداخت بدهی مشترکان به منظور ارائه خدمات بهتر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودرآهنگ با اشاره به اینکه شهرستان کبودرآهنگ دارای ۱۲۷ روستا است، افزود: از این تعداد، ۹۱ روستا با جمعیت ۸۳ هزار و ۴۳۸ نفر تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.

وی با بیان اینکه آبفار شهرستان کبودرآهنگ دارای ۲۰ هزار و ۷۱۳ مشترک است، اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز در روستاهای این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد ۱۰۰ فقره مجاز و مابقی غیرمجاز بوده و به مراجع  قضایی معرفی شده اند.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودرآهنگ میزان بدهی مشترکان روستایی به این شکرت را حدود ۴۸۱ میلیون تومان اعلام کرد و خواستار پرداخت بدهی مشترکان به منظور ارائه خدمات بهتر شد.

باقر پورقاسمی به اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودرآهنگ اشاره کرد و گفت: به منظور اجرای خط انتقال برق و خط انتقال پروژه آبرسانی روستای قباق تپه با ۳۵ میلیون تومان اعتبار، اجرای خط انتقال برق روستای چارلی با ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار و همچنین روستای گلچهره با ۲۲۰ میلیون تومان اعتبار با پیمانکاران عقد قرارداد شده که در آینده نزدیک عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه پروژه آبرسانی به روستاهای شهرستان کبودرآهنگ نیز در دست اقدام است، افزود: اجرای خط انتقال آب به روستای روعان با ۸۰ میلیون تومان اعتبار، اجرای خط انتقال آب و خط انتقال برق به روستای سوباشی با ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار و تجهیز چاه روستای چارلی با ۱۵ میلیون تومان اعتبار از جمله این طرح هاست.

باقر پورقاسمی، با اشاره به اینکه ۱۴ روستای این شهرستان در سه بخش مرکزی، شیرین سو و گل تپه با تانکر آبرسانی می شوند که با توجه به شرایط، تعداد روستاها نیز متغیر است، افزود: در بخش گل تپه روستاهای علیصدر، سراب و علی آباد در بخش شیرین سو روستاهای قطارآباد، قوشجه، آقداش مهربان و باشقورتران و در بخش مرکزی روستاهای اخچلو، طاهرلو، طاس تپه، قوره جینه، ولی محمد، کن تپه، و اوریاد با مشکل جدی آب شرب مواجه هستند.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب شرب روستایی شهرستان کبودرآهنگ از استاندارد کشوری بالاتر است، اظهارداشت: متوسط میزان مصرف آب شرب روستاییان در این شهرستان روزانه ۳۵۰ لیتر است در حالی که این میزان در کشور ۱۵۰ لیتر در روز است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان کبودرآهنگ در ادامه با اشاره به اینکه در وضعیت بحران متوسط مصرف آب شرب ۷۰ تا ۹۰ لیتر در روز است، عنوان کرد: متاسفانه روستاهای شهرستان کبودراهنگ با این ارقام فاصله بسیاری دارند.

باقرپورقاسمی از روستاییان خواست از آب شرب برای شستشوی معابر، خودرو و آبیاری درختان استفاده نکنند و نهایت صرفه‌جویی و مدیریت را در مصرف آب شرب داشته باشند و هرگونه انشعاب غیرمجاز را به این شرکت اطلاع دهند.

وی خدمات‌ رسانی به مردم را از وظایف امور آبفار شهرستان عنوان کرد وگفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی با تمام توان در  راستای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی روستاییان برنامه‌ ریزی می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز