تصاویری از بارگاه ملکوتی امام علی (ع) در نگارخانه کلهر کرمانشاه

۱۳۹۴/۰۵/۲۹ - ۰۸:۰۷:۳۱
کد خبر: ۳۰۹۷۱۸
تصاویری از بارگاه ملکوتی امام علی (ع) در نگارخانه کلهر کرمانشاه
انتخاب زوایای مناسب برای عکاسی در چندین سفر متعدد به نجف اشرف حاصل شد و تمامی عکس‌ها به‌صورت مستند گرفته شده است.

 نمایشگاه عکس محمد خوشرو از بارگاه مطهر امیرالمومنین (ع) در نگارخانه محمدرضا کلهر (مجتمع شهید آوینی) کرمانشاه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، نمایشگاهی از عکس‌های محمد خوشرو از بارگاه مطهر  امیرالمومنین (ع) از تاریخ 31 مرداد تا 4 شهریور 94  توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با همکاری دبیرخانه‌ی شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: یکی از ارکان مهم و اساسی در فرهنگ‌سازی و استقبال از فعالیت‌های هنری به ویژه در زمینه‌های دینی و مذهبی را اطلاع رسانی است.

دکتر ابراهیم  رحیمی‌زنگنه اظهار داشت: این عکس‌ها منتخبی از شش سال عکاسی این هنرمند، در کشور عراق است و تلاش شده با استفاده از تکنیک‌های جدید و نوین در عکاسی، چاپ و به نمایش گذاشته شود.

وی افزود: این نمایشگاه در نگارخانه محمدرضا کلهر(مجتمع شهید آوینی) به مدت 5 روز ( از ساعت 9 الی 12  و 16 الی 20) ب برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

محمد خوشرو راجع به سبک کار خود و این که فرصت عکاسی در حرم مطهر حضرت علی(ع) محدود بوده است، گفت: انتخاب زوایای مناسب برای عکاسی در چندین سفر متعدد به نجف اشرف حاصل شد و تمامی عکس‌ها به‌صورت مستند گرفته شده است.

وی افزود: در جای‌جای حرم‌ها، صحن‌ها و بارگاه مطهر ائمه‌‌اطهار امضاء و اثر هنر و معماری ایرانی  دیده می‌شود .

خوشرو ادامه داد: در بسیاری از حوزه‌ها مانند ساخت مساجد، حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی در سراسر جهان و کشورهای اسلامی تأثیر معماری اسلامی به‌وفور دیده می‌شود.

وی در پایان گفت: به دلیل ارادت و علاقه‌ ویژه ایرانیان به ائمه‌ اطهار همواره بهترین آثار، فنون و صنعت را در ساخت حرم‌ها و ضریح به‌کار بسته‌اند و در بسیاری از موارد نقش ایرانیان در مقام واقف و متولی هم  در ساخت آثار تاریخی و مذهبی دیده می‌شود.

گفتنی است؛ این عکس‌ها در قالب نمایشگاه، در شهرهای دیگر کشور ازجمله، تهران، زنجان، قزوین و... نیز به نمایش درآمده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز