استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

کمک به تولیدکنندگان داخلی و توسعه صادرات غیر نفتی به عنوان اولویت های اقتصادی استان

۱۳۹۴/۰۵/۳۰ - ۱۶:۵۹:۱۴
کد خبر: ۳۱۰۰۳۸
کمک به تولیدکنندگان داخلی و توسعه صادرات غیر نفتی به عنوان اولویت های اقتصادی استان
با حضور استاندار خراسان رضوی و طبق معمول هرماهه، جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در این جلسه با اشاره به سفر اخیر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان و جمع بندی های صورت گرفته؛ اظهار داشت: مصوبات این سفر به استان ابلاغ شده و از این پس باید برای اجرایی شدن آن در راستای توسعه اقتصاد گام برداریم .
وی افزود: تعیین تکلیف تحویل انشعابات از سوی دستگاه های خدمات رسان در شهرک ها و نواحی صنعتی، رفع مشکلات شهرک چرم و راه اندازی شعبه استانی صندوق ملی محیط زیست به منظور پرداخت تسهیلات برای رفع مشکلات واحدهای آلاینده از جمله مواردی است که با پیگیری و دیدار با مسوولان کشوری محقق شد.
استاندار خراسان رضوی گفت: تسهیل در صدور مجوز جهت حضور در نمایشگاه های بین المللی و برپایی نمایشگاه های تخصصی توانمندی های استان در خارج از کشور، از دیگر مواردی بود که دنبال و محقق شد.
 وی با بیان این که  توسعه صادرات و جذب سرمایه گذاران خارجی یکی از اولویت های اقتصادی دولت تدبیر و امید است؛ همراهی و همکاری بانک ها را با تولید کنندگان و کارآفرینان ضروری دانست و بر تسهیل در روند پرداخت تسهیلات در چارچوب قوانین و مقررات تاکید کرد.
رشیدیان کمک به تولیدکنندگان داخلی، توسعه صادرات غیر نفتی، توجه به الزامات اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود موجود با هدف ارتقای بهره وری نیروی کار و سرمایه در استان را از جمله اولویت های اقتصادی استان در شرایط پسا تحریم دانست.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به رشد کمی و کیفی خدمات گمرکی استان در دولت یازدهم، گفت: باید از این فرصت برای افزایش روابط اقتصادی با کشورهای CIS و افغانستان برای توسعه صادرات خراسان رضوی بیش از گذشته بهره برد.
وی ظرفیت های استان در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و کشاورزی را فرصت مغتنمی برای رشد اقتصادی از طریق افزایش صادرات معرفی و خاطرنشان کرد: با ایجاد هماهنگی، تجهیز نیرو و امکانات، زمینه کاهش زمان ترخیص کالا از گمرکات بیش از گذشته فراهم شده است.
گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار که منجر به تصمیمات بسیار خوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان شد؛ مدیران حوزه اقتصاد استان اعم از بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی  به بیان مطالبات، چالش، فرصت ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز