معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان:

نمایشگاه بومی‌سازی قطعات و ماشین‌آلات شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر مصداق جمله «ما می‌توانیم» است

۱۳۹۴/۰۶/۰۶ - ۱۲:۵۵:۴۴
کد خبر: ۳۱۲۰۸۰
نمایشگاه بومی‌سازی قطعات و ماشین‌آلات شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر مصداق جمله «ما می‌توانیم» است
عصر رو ز پنج‌شنبه پنجم شهریور ماه نمایشگاه بومی‌سازی قطعات و ماشین‌آلات شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و شرکت‌های وابسته آن با حضور معاونت سیاسی و امنیتی استاندار کرمان، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و جمعی دیگر از مسئولین افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به سال‌های آغازین انقلاب و جنگ تحمیلی گفت: در اوایل جنگ فرماندهان ما نگران بودند که برای تولید قطعات موشک‌ها و جنگنده‌ها چه باید کرد که پیر جماران منادی داد که ما می‌توانیم و رهبر معظم انقلاب نیز دستور به بررسی برای ساخت قطعات دادند و بدین ترتیب دانشمند خودمان با تکیه بر توان داخلی وارد عمل شدند و ناوچه جماران به اب انداخته شد و تجهیزات، امکانات و وسائل جنگی دیگری نیز ساخته شد.

وحید ذکاء اسدی در ادامه با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان یادآور شد: در فرمایشات مقام معظم رهبری اولویت اصلی، رسیدگی به وضعیت اقتصادی و معیشت مردم بود و ضمن تشکر از دولتمردان تکیه به ساخت داخلی را از ستون‌های اقتصاد مقاومتی دانستند و از دولتمردان خواستند هیچ طرح و برنامه‌ای در کشور ریخته نشود مگر آنکه اصول اقتصاد مقاومتی در آن رعایت شود.

وی با بیان اینکه هم رئیس جمهور محترم و هم استاندار تاکید بر خصوصی‌سازی دارند، تصریح کرد: خصوصی‌سازی از اصول اقتصاد مقاومتی است.

ذکاء اسدی راه‌اندازی این نمایشگاه را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم دانست و افزود: این نمایشگاه باعث افزایش توان ما در ساخت قطعات خواهد شد و استاندار محترم هم خواستار این مهم هستند و تاکید دارند که نمی‌شود ما در این استان معدن داشته باشم ولی مردم اطراف معدن مریض و بیکار باشند و برای مثال دودهای مجتمع تغلیظ در استان کرمان بچرخد ولی درآمد‌های مس و منابع مالی‌اش در بانک‌های استان نباشد.

وی با اشاره به اقدام خوب ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر مبنی بر انتقال حساب‌های گل‌گهر به داخل بانک‌ها استان اضافه کرد: این نمایشگاه مصداق جمله معروف "ما می‌توانیم” است.

این مقام مسئول به سخنان نظری نماینده صنایع مس ایران اشاره و اظهار کرد: آماری که در مورد شرکت مس ارائه شد بسیار نگران کننده بود و ما امیدواریم این مسائل حل شود.

 

ذکاءاسدی پذیرش ریسک تولید قطعه در داخل را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: این اولین گام در راستای قطعه‌سازی داخلی است و ما توسعه شرکت‌های صنعتی و معدنی را در راستای توسعه استان می‌دانیم و اعتقاد داریم اگر معدنی در استان خام‌فروشی کند همان بهتر که تعطیل باشد.

وی قطعه‌سازی را در مجامع صنعتی مهم دانست و ادامه داد: اگر بتوانیم قطعه‌سازی و تولید قطعه داخلی را در استان راه‌اندازی کینم، استان کرمان دگرگون خواهد شد و قطعه‌سازی بحث مبارکی است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمان در پایان خواستار همکاری تمام شرکت‌های صنعتی و معدنی استان  با قطعه‌سازان شد و افزود: اگر کیفیت قطعه تولید شده هم بالاو پایین بود سخت نگیرند و اجازه دهید قطعه‌ساز راه بیفتد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز