معاون اجرایی رئیس جمهور:

اجرای سیاست های اقتصادی مناسب توسط دولت تدبیر و امید در کشور

۱۳۹۴/۰۶/۰۶ - ۱۴:۵۹:۵۹
کد خبر: ۳۱۲۱۲۲
شریعتمداری شکل گیری انتظارات عقلایی مثبت در فضای جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نتایج انتخاب دولت یازدهم دانست و گفت: کشور ایران با داشتن تمدنی عظیم همواره مورد حسد معاندین و ایادی کفر بوده است

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان، محمد شریعتمداری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر اظهار داشت: مردم شهید پرور لرستان در راستای حفظ آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی به حق سرمایه گذاری های عظیمی کرده و شهیدان بزرگواری در راه حفاظت از انقلاب اسلامی ایران تقدیم کرده اند.

وی ضمن گرامیداشت هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر بیان داشت: دو روز پیش اعضای هیات دولت در محضر مقام معظم رهبری حضور یافتند و ایشان در این دیدار فرمودند به رغم اینکه هفته دولت به نام این دو شهید بزرگوار مزین بوده و شهادت ایشان تاسف بار است اما نامگذاری این هفته به این دلیل بوده که نام این دو شهید جاودانه باقی بماند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار همچنین فرمودندکه هر چند شهیدان رجایی و باهنر دارای الگوهای مدیریتی ارزشمندی بودند اما چون دولت آن ها کوتاه بود و فرصت کمی برای ارائه الگوهای مدیریت اسلامی در جامعه داشتند آنچه که بیشتر توجه ما را به نام این دو شهید جلب می کند سجایای اخلاقی و انسانی این دو مدیر است.

شریعتمداری با بیان اینکه وقتی نام شهیدان رجایی و باهنر به میان می آید همه مردم این دو شخصیت را با اخلاق محمدی مترادف می دانند اضافه کرد: نام شهیدان رجایی و باهنر با نظم و انضباط، نماز، مردمی بودن و با مردم زندگی کردن، توجه به محرومان و محرومیت ها، مترادف است.

وی گفت: یادآوری هفته دولت این تکلیف را برای همه ما ایجاد می کند که بایستی راه این دو شهید بزرگوار را در کشور ادامه داده و یاد آن ها را گرامی بداریم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه در آستانه ورود به سومین سال خدمت دولت تدبیر و امید این دولت با حضور در مرقد امام خمینی (رض) و حضور در بیت رهبری از رهنمودهای ایشان استفاده کردیم بیان داشت: این دولت به همه دنیا اعلام کرد که دولت جمهوری اسلامی ایران برخواسته از آراء ملت ایران بوده و به اسلام و قرآن و راه ائمه اطهار مفتخر و پایبند است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم به جهانیان اعلام کرد با کفار و ستمگران در جنگ و ستیز بوده و با دوستان مودت دارد عنوان کرد: دولت تدبیر و امید تا ابد و تا هنگامی که خدمتگزار مردم است با ظالمان در خصم بوده و مظلومان را همراهی خواهد کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان داشت: مقام معظم رهبری در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ که دشمن بر خود غره شده بود و تصور می کرد که به دلیل برخی مناقشات سیاسی به یکپارچگی کشور لطمه زده است اعلام کردند که مردم بدانند رای آن ها حق الناس است و همگی از هر قوم و مذهب در این انتخابات شرکت خواهند کرد و حماسه سیاسی دیگری رقم خواهند زد.

شریعتمداری افزود: در این انتخابات ۷۳.۳ درصد از مردم ایران شرکت کرده و شورای نگهبان نیز تصمیمی اتخاذ کرد که کاندیداهای مختلفی از جناح های گوناگون در این انتخابات حضور داشته باشند تا همه آحاد مردم در بین کاندیداها نماینده خود را مشاهده کرده و با امید پای صندوق های رای حاضر شوند.

وی به انتخاب دولت تدبیر و امید توسط مردم در انتخابات سال ۹۲ اشاره کرد و اظهار داشت: مردم ایران در این انتخابات با شکوه و آزاد به شعار تدبیر و امید و عقلانیت و خرد رای دادند و با حضور خود رستاخیز سیاسی دیگر در سپهر سیاسی ایران رقم زدند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه مردم کشور باید بدانند که همه موفقیت های دولت یازدهم در عرصه های داخلی و خارجی حاصل حضور گسترده آن ها در صحنه انتخابات سال ۹۲ و رای نافذ آن ها به دولت تدبیر و امید بوده است ادامه داد: حاصل این حماسه بزرگ مردمی بازگشت انسجام و یکپارچگی ملی و بازگشت امید و نشاط در فضای سیاسی و اجتماعی کشور بود.

شریعتمداری شکل گیری انتظارات عقلایی مثبت در فضای جمهوری اسلامی ایران را از دیگر نتایج انتخاب دولت یازدهم دانست و گفت: کشور ایران با داشتن تمدنی عظیم همواره مورد حسد معاندین و ایادی کفر بوده است.

وی اولین برنامه دولت را خارج ساختن ایران از تحریم های دشمن خواند و تصریح کرد: مهمترین مسئولیت رئیس جمهور خارج کردن ملت از انزوایی بود که دشمنان با رفتارهای سلطه طلبانه و ریاکارانه و برخی دوستان ناآگاه خلق کرده بودند.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان داشت: رئیس جمهور ایران جمعی از سربازان ملت را که بعدها مقام معظم رهبری آن ها را غیور، شجاع و متدین خواندند وارد کاروان تیم مذاکره کننده کردند و مذاکرات سختی با قدرت های بزرگ جهان توسط این افراد آغاز شد و تا ۲۳ ماه این مذاکرات به طول انجامید و در نهایت با هدایت رهبری نتایج روشنی از مذاکرات به دست آمد.

شریعتمداری اضافه کرد: تلاش تیم مذاکره کننده ایران در حالی بود که نظام سلطه مصوب کرده بود تا غنی سازی ایران متوقف شود هیچ توافقی نباید صورت گیرد و دشمنان به چیزی جز باز کردن پیچ و مهره های تاسیسات هسته ای ایران رضایت نمی دادند.

وی توجهات مقام معظم رهبری و پشتوانه رای ملت ایران را مهمترین دست مایه تلاش تیم مذاکره کننده کشور دانست و گفت: در فضای آرامی که بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در کشور به وجود آمد سیاست های اقتصادی مناسبی توسط دولت دنبال شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز