رئیس کل دادگستری استان لرستان:

متاسفانه زندان به مرکز آموزش حرفه جرم‌آموزی برای مجرمین خطرناک تبدیل شده است

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۵:۲۶:۵۱
کد خبر: ۳۱۳۵۳۹
متاسفانه زندان به مرکز آموزش حرفه جرم‌آموزی برای مجرمین خطرناک تبدیل شده است
رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه مجازات به تنهایی عامل بازدارندگی ندارد، اظهار کرد: متاسفانه زندان به مرکز آموزش حرفه جرم‌آموزی برای مجرمین خطرناک تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از بروجرد، جعفر بدری ظهر امروز در جلسه شورای تامین این شهرستان اظهار کرد: تامین امنیت یکی از دغدغه‎های دستگاه قضایی در استان است.

وی عنوان کرد: شهرستان بروجرد از حساسیت ویژه‎ای در زمینه تامین امنیت برخوردار و نیازمند توجه ویژه همه مسئولان است.

رئیس کل دادگستری استان افزود: برنامه‎ریزی‎هایی به منظور هماهنگی و ساماندهی میان دستگاه‎های قضایی در استان انجام شده است.

بدری ادامه داد: همکاری و هماهنگی میان دستگاه‎های قضایی و پشتیبانی مسئولان شهرستان بروجرد پیشرفت‎هایی را در این شهرستان به دنبال داشته است.

وی به امنیت کشور در منطقه اشاره و تاکید کرد: این مهم نشان دهنده همکاری و تلاش شبانه‌روزی دستگاه‎های قضایی و نیروهای نظامی و انتظامی در کشور است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به افزایش برخی جرائم نظیر سرقت، نزاع‎های دسته جمعی و برخی قانون‌شکنی‎ها در استان، یادآور شد: افزایش این جرائم مربوط به عملکرد دستگاه قضا نبوده و گاه سیاست‎های داخلی و خارجی در این میان سهیم هستند.

بدری تصریح کرد: برخی سیاست‎ها تعطیلی کارگاه‎ها و کارخانجات و بیکاری و به تبع افزایش ناهنجاری‎ها را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه توقع بسیاری از دستگاه‎ها از دستگاه قضا مجازات و برخورد با متخلفین است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که بر اساس آمارهای دریافت شده مجازات بین 20 تا 30 درصد در کاهش و بازدارندگی جرم موثر است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه مجازات به تنهایی عامل بازدارندگی ندارد، اظهار کرد: متاسفانه زندان به مرکز آموزش حرفه جرم‌آموزی برای مجرمین خطرناک تبدیل شده است.

بدری اضافه کرد: به منظور جلوگیری از افزایش جرم باید همه دستگاه‎های مسئول وظایف خود را به درستی اجرایی کنند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به عدم حمایت از خانواده‌های زندانیان در جامعه، خاطرنشان کرد: رها کردن این خانواده‌ها با وجود مشکلات مالی عدیده به خود خودی می‎تواند در افزایش جرم از سوی آنها نقش‎آفرین باشد.

بدری تاکید کرد: یکی از راه‎های جلوگیری از افزایش جرم در جامعه تامین مخارج روزمره، تامین اجتماعی و تامین درمان خانواده‎های زندانیان است.

وی با اشاره به فعالیت‎های فرهنگی صورت گرفته به منظور جلوگیری از افزایش جرم، یادآور شد: 90 درصد زندانیان قابل اصلاح و بازگشت به جامعه هستند.

رئیس کل دادگستری استان وضعیت روستاهای استان را نامطلوب ارزیابی و تصریح کرد: رفع مشکلات معیشتی، مسکن و آب روستاها نیازمند توجه بیش از پیش دستگاه‎ها و نهادهای متولی است. 

بدری با اشاره به افزایش آمار زندانیان در استان لرستان، عنوان کرد: پیشگیری از جرائم، حمایت از سرمایه‎گذاران و حفظ اراضی ملی و اموال دولتی سه محور کار دستگاه قضایی این استان به منظور کاهش جرائم و به تبع کاهش زندانیان است.

وی پیشگیری از جرائم را نخستین اولویت‎ دستگاه قضایی استان دانست و تاکید کرد: اماکن آلوده به انواع جرائم باید شناسایی و پاکسازی شوند.

رئیس کل دادگستری استان افزود: نقش حمایت از سرمایه‎گذاران در ایجاد اشتغال و به تبع کاهش جرائم در لرستان غیرقابل انکار است.

بدری اظهار کرد:  به منظور ورود سرمایه‎گذاران به استان دستگاه قضا امنیت فیزیکی و قضایی برای آنها ایجاد کرده است.

وی با اشاره به حمایت این دستگاه از سرمایه‎گذاران فعال، یادآور شد: از سویی با سرمایه‎گذارانی که قصد سوء استفاده از منابع استان را دارند، برخورد جدی صورت می‎گیرد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به جلوگیری از تصرف اراضی ملی و دولتی در استان لرستان توسط دستگاه قضا، افزود: برگزاری جلساتی به این منظور از جمله تاکیدات مسئولان نظام است.   

بدری با اشاره به ورود مشروبات الکلی از کشور عراق به استان لرستان، خاطرنشان کرد: کنترل بیش از پیش مبادی ورودی از کشور عراق به کشور ایران لازم و ضروری است.

وی با اشاره به لزوم ایجاد اقتدار در دستگاه قضا و نیروی انتظامی به منظور برخورد با مجرمین و متخلفین، تصریح کرد: ایجاد اقتدار در این دستگاه‎ها منفعت جامعه را به دنبال دارد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به عملکرد مطلوب شوراهای حل اختلاف در استان، تاکید کرد: با همکاری این بخش بسیاری از مشکلات رفع شده است.

بدری به نقش ائمه جمعه در حل اختلافات اشاره و عنوان کرد: ائمه جمعه استان نقش زیادی در حل اختلافات و نزاع‎ها ایفا کرده‎اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز