با حضور استاندار ومعاون وزیر جهاد کشاورزی

سه طرح کشاورزی و شیلات با اعتبار حدود ۱۴ میلیارد تومان در دورود لرستان به بهره برداری رسید

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۱۴:۳۱:۱۵
کد خبر: ۳۱۴۱۸۸
سه طرح کشاورزی و شیلات با اعتبار حدود ۱۴ میلیارد تومان در دورود لرستان به بهره برداری رسید
علیرغم اتمام هفته دولت سه طرح کشاورزی و شیلات با حضور حسن رکنی معاون تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و هوشنگ بازوند استاندار لرستان در شهرستان دورود به بهره برداری رسید.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،در این راستا طرح توسعه واحد دامپروری با افزایش ظرفیت 300 راس گاو شیری به ظرفیت یک هزار و  350راس به بهره‌برداری رسید.

بازوند گفت: طرح توسعه این واحد گاوداری  در جریان  سفر هیئت دولت به استان لرستان در سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و با اعتبار بیش از شش میلیارد تومان شامل تسهیلات بانکی و آورده بخش خصوصی اجرایی شد

وی خاطر نشان کرد: میزان تولید این واحد پرورش گاو شیری ۲۰ تن شیر خام در روز بوده که با افزایش ظرفیت این واحد 40 فرصت شغلی جدید نیز ایجاد شده است.

در این مراسم رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به افتتاح این طرح اظهار داشت:‌ اجرای این پروژه از سال 81 آغاز و پس از گذشته 13 سال با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 300 میلیون تومان این پروژه احداث و به بهره‌برداری می‌رسد.

مهرداد غضنفری با بیان اینکه این پروژه در مقطعی به‌دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم روند اجرایی آن تعطیل شده بود، گفت: سال گذشته در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان که در شهرستان دورود برگزار شد، این پروژه مطرح و تکمیل آن در دستور کار قرار گرفت که خوشبختانه با تأمین اعتبارات لازم این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با اجرای این طرح 303 هکتار از اراضی منطقه با استفاده از روش‌های آبیاری نوین از کشت دیم به کشت آبی تبدیل می‌شوند.

این مسئول یادآور شد:‌ تخصیص آب این ایستگاه پمپاژ 300 لیتر بر ثانیه بوده و یکصد بهره‌بردار از نعمت آب کشاورزی برخوردار می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی استان لرستان افزود: عملیات احداث استخر ذخیره آب و خطوط انتقال لوله به‌طور کامل اجرا شده است و فاز دوم که همان اجرای روش‌های آبیاری مکانیزه است، در حال اجرا می‌باشد.

غضنفری در ادامه با اعلام خبر کسب رتبه سوم کشور در بخش توسعه سیستم‌های آبیاری نوین توسط استان لرستان در سال گذشته یادآور شد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه آب کشاورزی در استان لرستان وجود دارد، توسعه سیستم‌های آبیاری مکانیزه و تحت فشار در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است سایت پرورش ماهی چم چید دورود نیز پس از 12 سال افتتاح شد.

این طرح با اعتبار بیش از پنج میلیارد و 300 میلیون تومان اجرا شده و  و بیش از 76 مزرعه 10تنی ازاین طرح بهره برداری می کنند

بهره برداری از این طرح موجب ایجاد 152 فرصت شغلی مستقیم و 306فرصت غیر مستقیم شده است.

همچنین ایستگاه پمپاژ آب روستای بنک آباد دورود نیز پس از گذشت 13سال  با حضور مسوولان افتتاح شد .

اجرای این طرح  از سال ۸۱ آغاز شده بود که به دلیل نبود اعتبار در سالهای گذشته متوقف شده بود. با اجرای این طرح  که بیش از دو میلیارد و 300 میلیون تومان برای آن هزینه شده ۳۰۳ هکتار از اراضی دیم  منطقه با استفاده از روش‌های آبیاری نوین به آبی تبدیل شده است

گفتنی است ‌ تخصیص آب این ایستگاه پمپاژ 300 لیتر بر ثانیه بوده و 100 بهره‌بردار کشاورزی از این طرح  منتفع شده اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز