مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با برنا:

برای جوانان و باشگاه های ورزشی موسیقی فاخر تولید می کنیم/ جوانان هنرمند شناسنامه دار می شوند

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۰۷:۴۰:۵۴
کد خبر: ۳۱۴۸۹۲
برای جوانان و باشگاه های ورزشی موسیقی فاخر تولید می کنیم/ جوانان هنرمند شناسنامه دار می شوند
در روزهای گذشته معاون فرهنگی و مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان برای افتتاح چند پروژه عمرانی و ورزشی به کرمان سفر کرد. در این سفر مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان دکتر احمدی را همراهی می‌کرد. از آن‌جا که بخش فرهنگ وزارت ورزش و جوانان از اهمیت زیرساختی و قابل توجهی برخوردار است با دکتر مسعود امینی مدیرکل دفتر امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان گفت‌وگویی انجام دادیم که در پی می‌آید:

**درخصوص برنامه‌های فرهنگی وزارتخانه ورزش و جوانان توضیح دهید و بگویید برای نهایی شدن این برنامه‌ها چه سیری طی می‌شود؟

قبلا در وزارت‌خانه نوع کار به این صورت بود که با تجربه کارشناسان  تصمیم گرفته می‌شد و به استان‌ها ابلاغ می‌کردند که این اولویت‌ها اتفاق بیفتد. اما در حال حاضر به جهت اعتقاد به خرد جمعی و یک کار تدبیری با محوریت جناب آقای دکتر احمدی مقرر شد کمیته فرهنگی استان‌ها تشکیل شود. بین استان‌ها هفت استان، در حوزه فرهنگی فعال‌تر بودند و آن‌ها را دعوت کردیم و نقطه نظراتشان را به صورت مکتوب گرفتیم که اگر ما بخواهیم برای حوزه فرهنگی جوانان و ورزش کاری انجام دهیم چه کار باید کنیم و بعد به همه استان‌ها هم فرصت دادیم و حدود چهارماه طول کشید تا همه استان‌ها پاسخ‌ها را ارسال کردند و در نهایت از بین پاسخ‌های ارسالی و با توجه به کار کارشناسی و نظام‌مندی که که در وزارت‌خانه اتفاق افتاد 183 طرح از طرح‌های ارسالی مورد اشتراک همه استان‌ها بودند و از این 183 طرح که نهایی شده قرار شد در اختیار استان‎‌ها گذاشته شود ولی یک برش جمعیتی داشته باشد و تخصص حوزه‌ها مشخص شود مثلا ورزش و جوانان مشخص شود و مخاطبین سایر برش‌ها هم مشخص شود.

40 طرح از این 183 طرح به استان‌ها به صورت متمرکز اعلام خواهد شد و این یک نکته ویژه دارد به طوری که ما در بعضی استان‌ها فعالیت خاص داریم و خود استان تشخیص می‌دهد که رویکرد خاصش چیست؟

مثلا تولید موسیقی فاخر در حوزه فرهنگی جوانان و باشگاه‌هاست. ما به باشگاه می‌گوییم از این موسیقی استفاده نکنید ولی نمی‌گوییم چه موسیقی بگذارید و وظیفه ماست که موسیقی مناسب برای‌شان تولید کنیم و امسال دو استان در فعالیت‌های خاصشان این موضوع را دیده‌اند. استان خراسان رضوی و سمنان که در این استان‌ها جشنواره موسیقی برای خوانندگان جوان ما برگزار شود و جوانان هنرمند ما شناسنامه‌دار می‌شوند تا بیایند در 7 یا 8 موضوع موردنظر ما بخوانند و نهایتا کارهایشان هم آلبوم خواهد شد. موضوع تکریم از پیشکسوتان که مورد عنایت مقام عالی وزارت است هم در برنامه‌ها دیده شده و ما باید در استان‌ها خانه پیشکسوتان را داشته باشیم و بعضی از استان‌ها در این زمینه پیشتازند مثلا استان زنجان فعالیت خاصش این بوده است. اهتمام در ساماندهی باشگاه‌های ورزشی که یک استان این موضوع را پیشنهاد داده و این‌ها یک بخشی از مجموعه چهل گانه‌ای هست که انشاا... در چند روز آینده با تامین اعتبار مقتضی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

**مدتی جداسازی حوزه ورزش و جوانان از هم مطرح بود، نظرتان در این مورد چیست؟

یک مدتی مبحثش مطرح بود و فکر می‌کنم الان متوقف شده است و این کار در حوزه اختیارات مجلس و دولت است. فی‌الحال ما با این موضوع مواجهیم که هم برای حوزه جوانان پاسخ داشته باشیم و هم حوزه فرهنگی ورزشی و ما فعلا با همین وضعیت وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم تا نهادهای ذی‌صلاح و مرتبط تصمیم قانونی و خوب را بگیرند. اما به عقیده بنده به عنوان یک کارشناس این ادغام اشتباه بوده و دردمندانه این موضوع را عرض می‌کنم. ضمن اینکه ما وظیفه‌مان را انجام می‌دهیم باید بگویم که این ادغام مشکلی از حوزه جوانان را حل نکرد. یک نهادی که به عنوان معاونت ریاست جمهوری مشغول به فعالیت بوده و مستقل بوده را به جهت اینکه خوب کار نکرده، به عنوان معاونت یک وزارت‌خانه قرار داده‌اید.

آیا قبلا معاون رئیس جمهور پیگیری می‌کرد بهتر به نتیجه می‌رسید یا امروز که معاون وزیر موضوع را پیگیری می‌کند؟

قطعا خیلی شرایط متفاوت است و طبعا به نتیجه مطلوب هم نخواهد رسید.

**تعامل شما با کمیسیون فرهنگی مجلس چگونه است؟

کمیسیون فرهنگی مجلس خانه امید ماست و ارتباط ما با کمیسیون فرهنگی ارتباط بسیار خوب و دوستانه‌ایی است و تعامل خوبی داریم و چندی پیش نشست مشترکی در مشهد داشتیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز