نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز:

یک سوم تولیدات تراکتورسازی ایران به کشورهای مختلف صادر می شود

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۱:۵۹:۵۶
کد خبر: ۳۱۵۱۰۱
یک سوم تولیدات تراکتورسازی ایران به کشورهای مختلف صادر می شود
رئیس پارلمان دوستی ایران و موریتانی گفت: جمهوری اسلامی ایران مظهر مقاومت در برابر ابر قدرت های جهانی است.

هیات اقتصادی جمهوری اسلامی موریتانی به سرپرستی رئیس پارلمان دوستی ایران و موریتانی با نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، در این دیدار نائب رئیس اتاق تبریز با بیان این که تجار آذربایجان شرقی مایل به همکاری های تجاری با کشور موریتانی هستند، اظهار داشت: امیدواریم که در زمان حضور در جمهوری اسلامی ایران فرصت های تجاری کشورمان را دیده و زمینه های همکاری بین دو کشور را فراهم آورید.

ابوالفتح ابراهیمی، ضمن معرفی صنایع استان آذربایجان شرقی به توانمندیهای صنعتی در زمینه صنایع مادر، ساخت ماشین آلات به خصوص ساخت ماشین آلات کشاورزی و خودروسازی اشاره کرد و گفت: شرکت تراکتورسازی ایران در کشورهای آفریقایی بخصوص آفریقای جنوبی، آمریکای لاتین، یمن، تونس و تاجیکستان پایگاه دارد.

وی، یک سوم تولیدات تراکتورسازی ایران را صادرات به کشورهای مختلف ذکر کرد و افزود: ما آمادگی داریم با تجار و صنعتگران کشور موریتانی نیز همکاری نمائیم.

 وی، افزود: چند دهه تحریم علیه ایران صورت گرفته بود و تحریم ها اثرات مثبتی برای صنعتگران به همراه داشت و آن رسیدن به خود کفائی در زمینه صنعت بود که با رفع آن و حل مسائل بانکی و بیمه ای تجارت به سهولت صورت خواهد پذیرفت.

وی، با معرفی بازار بزرگ تبریز و تجارت فرش استان آذربایجان شرقی خواستار بازدید هیات موریتانی از بازار قدیمی تبریز شد.

رئیس پارلمان دوستی ایران و موریتانی نیز به زمینه مشترک دینی بین جمهوری اسلامی موریتانی و جمهوری اسلامی ایران اشاره و جمهوری اسلامی ایران را مظهر مقاومت در برابر ابر قدرت های جهانی ذکر کرد و گفت: ما در بازدید خود از کشور ایران زمینه های صنعتی قوی کشور را مشاهده و بر خلاف شنیده های خود چهره جمهوری اسلامی را متفاوت دیدیم و این جای افتخار برای ماست.

محمد فواد، هدف از سفر هیات موریتانی را ایجاد پل ارتباطی بین دو کشور و سرمایه گذاری های مشترک بین تجار و صنعتگران ذکر کرد و ابراز امیدواری نمود با تلاش مسئولین دو کشور در معرفی صنایع و توانمندی ها و با ایجاد نمایشگاه های مختلف بتوانیم در گسترش مراودات تجاری فیما بین موفق باشیم.

وی، کشور موریتانی را دروازه ورود به آفریقا عنوان کرد و برقراری ارتباط بین دو ملت را ضروری و مهم ارزیابی نمود و خبر از حضور هیاتی بزرگ از تجار و صاحبان صنایع کشورش به ایران را داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز