درخواست استاندار مازندران از ۳ دستگاه اجرایی

۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح اشتالزا ارائه کنید

۱۳۹۴/۰۶/۱۸ - ۱۰:۰۹:۱۸
کد خبر: ۳۱۶۳۹۳
۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح اشتالزا ارائه کنید
ربیع فلاح که در شورای اشتغال استان سخن می گفت، اولویت مازندران را توسعه اشتغال عنوان کرد و یادآور شد: باید با همسو کردن همه ظرفیت های استان، موانع اشتغالزایی در مازندران را از پیش رو برداشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران، در جلسه شورای اشتغال استان با اشاره به این که باید تعامل دستگاه های اجرایی مسئول و بانک های استان در راستای تقویت اشتغال بیشتر شود، بیان داشت: ادارات کل صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به میزان 2 هزار و پانصد میلیارد تومان، طرح اشتغالزا تا پایان شهریور ارائه نمایند.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: کمیته ای نیز مرکب از دستگاه های اجرایی ذی ربط و دستگاه قضایی به منظور دریافت مطالبات بانک های عامل استان برای افزایش توان تسهیلات دهی تشکیل شود.

استاندار اولویت استان را توسعه اشتغال عنوان کرد و یادآور شد: باید با همسو کردن همه ظرفیت های استان، موانع اشتغالزایی در مازندران را از پیش رو برداشت.

وی با بیان این که داشتن مهارت، زمینه برخورداری از شغل را برای افراد جامعه فراهم می آورد، افزود: ضرورت دارد با تهیه پروژه ای اصولی با بهره گیری از آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای و همراهی بانک ها، اشتغال استان را تقویت نمود.

فلاح با اشاره به این که اجرای آموزش های مهارتی باید از طرح های محوری استان در حوزه تقویت اشتغال باشد، خاطرنشان ساخت: فراخوانی سراسری در خصوص اجرای دوره های آموزشی مهارتی برای فارغ التحصیلان و افراد جویای کار صورت گیرد.

استاندار بر ضرورت ایجاد مراکز رشد دانش بنیان در تمامی شهرستان های استان تاکید کرد و افزود: با توجه به وجود آمار بالای فارغ التحصیلان  رشته های کشاورزی، تنگناها و مشکلاتی که در مسیر احداث برخی طرح های احداث گلخانه در استان وجود دارد، احصا و مرتفع شود.

رئیس شورای اشتغال استان تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان، در جهت ثبت آمار اشتغال بیمه شده دستگاه متبوع خود در سامانه رصد استان سریعا اقدام کنند.

در این جلسه که سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری و برخی مدیران کل دستگاه های اجرایی عضو شورا حضور داشتند، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، گزارشی از آخرین مسائل مربوط به اشتغال استان ارائه نمود و اعضاء به بیان دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز