برترین های هفتمین المپیاد ورزشی دانشگاه پیام نور معرفی شدند

۱۳۹۴/۰۶/۲۱ - ۰۹:۱۶:۲۹
کد خبر: ۳۱۷۳۸۰
برترین های هفتمین المپیاد ورزشی دانشگاه پیام نور معرفی شدند
هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور به میزبانی استان همدان با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، هفتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه پیام نور کشور که از روز دوشنبه ۱۶ شهریورماه در همدان آغازشده بود، شامگاه جمعه ۲۰ شهریورماه با معرفی گروه‌ها و نفرات برتر در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان همدان به کار خود پایان یافت.

مدیرکل تربیت‌بدنی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور در این مراسم ضمن تقدیر از سازمان مرکزی و دانشگاه پیام نور استان همدان، گفت: امیدواریم در سال‌های آینده شاهد حضور بیشتر ورزشکاران در المپیادهای ورزشی باشیم.

عبدالمهدی نصیر زاده ‌در ادامه تأکید کرد: اگر می‌خواهیم در دانشگاه‌ها شاهد تولید علم باشیم باید ورزش را در دانشگاه‌ها و جامعه نهادینه کنیم چرا که بر اساس جمله معروف عقل سالم در بدن سالم است.

وی همچنین به برگزاری دومین همایش ملی مدیریت رویدادهای ورزشی با شعار رویدادهای سبز اشاره کرد و یادآور شد: این همایش به‌طور همزمان با هفتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان و با همکاری محیط‌زیست برگزار شد که متأسفانه به دلیل برگزاری مسابقات در حاشیه قرار گرفت.

رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از حضور نمایندگان ۳۱ استان کشور در هفتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه‌های پیام نور کشور، در همدان، افزود: خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که در آن ۱۵۰۰ دانشجو کنار هم جمع شده‌اند و به رقابت‌های سالم ورزشی پرداخته‌اند درحالی‌که در کشورهای همسایه ناامنی موج می‌زند.

صفی الله صفایی بابیان اینکه دانشگاه پیام نور ازنظر بضاعت بسیار ضعیف است، اظهار داشت: همکاران ما برای برگزاری این المپیاد بیش از یک سال تلاش کرده‌اند لذا امیدواریم شما نواقص و کاستی‌های ما را ببخشید و با خاطرات خوبی به شهرهای خود بازگردید و این بار با خانواده‌های خود به استان همدان سفر کنید.

ورزشکاران تمامی استان‌ها در این المپیاد حضور داشتند و بازی‌ها در ۱۰ رشته ورزشی فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال، دوومیدانی، تنیس روی میز، کاراته، تکواندو و شنا برگزار شد که درنهایت استان تهران با ۱۷۹ امتیاز قهرمان این دوره از المپیادهای ورزشی شد و استان‌های اصفهان و البرز به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم ایستادند.

در بخش مسابقات تیمی هفتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه پیام‌ نور کشور در رشته بسکتبال گروه اصفهان اول، البرز دوم و خراسان رضوی هم سوم شدند.

در رشته والیبال نیز گروه مازندران در جایگاه نخست این دوره از رقابت‌ها قرار گرفت و گروه‌های اصفهان و آذربایجان شرقی نیز به ترتیب جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در رشته هندبال هم‌گروه تهران در جایگاه نخست قرار و گرفت و گروه‌های کرمان و فارس به ترتیب مدال‌های نقره و برنز را از آن خود کردند.

در رقابت‌های فوتسال نیز گروه دختران تهران مقام نخست، چهارمحال و بختیاری مقام دوم و کرمان نیز در مقام سوم را کسب کردند.

در سری مسابقات انفرادی هفتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه پیام‌ نور کشور در رشته تکواندو و در وزن ۴۹ کیلوگرم ورزش‌کار استان ایلام اول، آذربایجان دوم و استان مرکزی و تهران به‌طور مشترک سوم شدند.

در رشته تکواندو وزن ۵۷ کیلوگرم ورزش‌کار استان مشهد در جایگاه نخست ایستاد و ورزشکاران استان‌ها آذربایجان و ایلام به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در وزن ۶۷ کیلوگرم رشته تکواندو نیز استان گیلان مدال طلای مسابقات را از آن خود کرد و ورزش‌کاران استان‌های گلستان و خراسان رضوی به ترتیب مدال‌های نقره و برنز این وزن را به دست آوردند.

در وزن ۷۳ کیلوگرم این دوره از مسابقات نیز تکواندوکار استان قزوین اول، قم دوم و خراسان رضوی و البرز نیز مقام سومی را کسب کردند.

در سری مسابقات انفرادی هفتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه پیام‌ نور کشور در رشته تنیس روی میز استان فارس اول، اصفهان دوم و استان‌های کردستان و خوزستان به‌طور مشترک سوم شدند.

در سری مسابقات انفرادی هفتمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر دانشگاه پیام‌ نور کشور در رشته دوومیدانی در ماده ۲۰۰ متر استان گیلان اول، خوزستان دوم و خراسان رضوی هم سوم شدند.

در ماده ۸۰۰ متر استان‌های البرز، چهارمحال بختیاری و کرمان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در ماده ۳۰۰۰ متر دوندگانی از استان‌های اصفهان، آذربایجان و تهران به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.

در ماده ۱۰۰ متر با مانع هم همدان اول، زنجان دوم و خراسان رضوی هم سوم شدند.

در ماده دو ۴۰۰ متر امدادی هم خراسان رضوی اول، البرز دوم و گیلان سوم شدند.

در پرش ارتفاع نیز اردبیل در جایگاه نخست این دوره از رقابت‌ها ایستاد و استان‌های البرز و کرمان به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در ماده پرتاب وزنه نیز ورزشکاران استان زنجان مقام‌های اول و دوم و چهارمحال بختیاری هم سوم شدند.

درمجموع در رشته دوومیدانی استان چهارمحال، خوزستان و خراسان رضوی به ترتیب در مدال‌های طلا، نقره و برنز این دوره از رقابت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و سهیلا نادری از استان البرز با کسب سه طلا و یک نقره در رشته دوومیدانی عنوان قهرمان قهرمانان را به خود اختصاص داد.

در رشته کاراته وزن ۸۶ کیلوگرم کاراته‌کار استان اصفهان اول، مرکزی دوم و استان‌های کرمان و مازندران به ترتیب دوم و سوم شدند.

در وزن منفی ۶۱ کیلو گرم این رشته نیز مازندران در جایگاه نخست ایستاد و استان‌ها کرمان و فارس به ترتیب مدال‌های نقره و برنز را به خود اختصاص دادند.

آیین اختتامیه هفتمین المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور با اهدا گل و مدال به  قهرمانان این دوره از مسابقات و همچنین تجلیل از عوامل اجرایی، مربیان و مسئولان برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز