مدیر عامل سازمان قطار شهری قم:

مشکل مالی مترو قم حل شده است

۱۳۹۴/۰۶/۲۲ - ۱۰:۲۵:۱۸
کد خبر: ۳۱۷۹۴۸
مشکل مالی مترو قم حل شده است
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم از حل مشکلات متروی این استان خبر داد و نسبت به نحوه پیشرفت این پروژه ابراز رضایت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، علی اکبر مجد حکمت گفت: خوشبختانه پروژه مترو در شرایط خوبی به سر می برد و رکورد 21 متر حفاری داشتیم که میزان قابل قبولی است و به برکت وجود بارگاه حضرت معصومه(س) توانستیم پیشرفت خوبی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: حدود چهار کیلومتر و 700 متر پیشرفت کار بخش مکانیزه مترو بوده است و این رقم در مقایسه با شهر تبریز که عملیات متروی خود را قبل از ما شروع کردند چشمگیر است.

وی مشکل مالی را اصلی ترین موضوع بر سر راه مترو دانست و خاطرنشان کرد: مشکل اجرایی، فنی و مهندسی در این پروژه وجود ندارد و فقط به لحاظ مالی مشکلی بوده که با فروش اوراق مشارکت حل شده است و اعتبار قابل توجهی با پشتیبانی شهرداری در اختیار ما قرار گرفته است.

مجد حکمت به پشتیبانی استانداری از این پروژه اشاره و بیان کرد: استاندار و شهردار قم حامی این پروژه هستند و در این صورت مانعی برای ادامه کار نخواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم بدون وقفه کار متروی قم را به سرانجام برسانیم.

وی از اجرای برنامه دو ساله خبر داد و تصریح کرد: با سناریویی که در نظر گرفته شده قرار است فاز نخست به مرحله بهره برداری برسد.

وی در ادامه افزود: بنا شده فاز نخست مترو راه اندازی شده و دو تا سه ایستگاه آماده شود و راه اندازی قطار نیز در حد دو یا سه راند صورت بگیرد که قرارداد برای ساخت واگن را دنبال می کنیم و اگر این مراحل را پشت سر بگذاریم فاز نخست تا دو سال دیگر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه شهرداری سهم خود را تامین می کند تا این پروژه را فعال نگه داریم، اظهار داشت: با میزان حفاری که تاکنون داشته ایم امیدواریم بتوانیم در ادامه نیز با حمایت و پشتیبانی پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

طرح متروی قم قرار است غربی ترین نقطه شهر را به شرقی ترین نقطه متصل کند، خط A مترو قم 14.8 کیلومتر است و دارای 14 ایستگاه شامل ایستگاه های جمکران، میدان بقیه الله، میدان ولیعصر(عج)، زاویه، میدان پلیس، شهید روحانی، چهل اختران، خیابان عماریاسر، میدان مطهری، میدان سعیدی، میدان معصومیه، خیابان مطهری، میدان کشاورز و قلعه کامکار می باشد.

معاون امور عمرانی استاندار قم نیز چندی پیش در میزگرد ایرنا در این زمینه گفته بود: در قانون، اعتبارات دولتی به صورت مشترک برای مترو و منوریل قم دیده شده است؛ امسال 60 میلیارد تومان برای قطار شهر قم پیش بینی و با حمایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک مرکزی 330 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو قم فروخته شد که با تزریق این اعتبارات طرح مترو سرعت خوبی گرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز