گلریزان مسئولان چهارمحال و بختیاری برای تسهیل در ازدواج جوانان

۱۳۹۴/۰۶/۲۴ - ۱۲:۵۳:۳۴
کد خبر: ۳۱۸۹۳۷
گلریزان مسئولان چهارمحال و بختیاری برای تسهیل در ازدواج جوانان
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مسئولان این استان، برای تسهیل در ازدواج جوانان همزمان با هفته ازدواج سال جاری، در یک گلریزان، ارائه تسهیلات ویژه‌ای را تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از شهرکرد ؛ قاسم سلیمانی  در شصتمین ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری گفت : به منظور تسهیل در ازدواج جوانان، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان، ۲۰۰ کمک هزینه ۲۰ میلیون ریالی، در هفته ازدواج پرداخت می‌کند.

وی افزود: بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری نیز در هفته ازدواج، علاوه بر ارائه تسهیلات متقاضیان در انتظار دریافت وام ازدواج، نسبت به پرداخت ۲۰۰ فقره تسهیلات ۴۰ میلیون ریالی خرید لوازم خانگی به زوج‌های جوان اقدام می‌کنند.

سلیمانی افزود: در همین راستا، دانشگاه شهرکرد ۳۰ فقره تسهیلات ۴۰ میلیون ریالی ازدواج و تا سقف نامحدود تسهیلات ودیعه مسکن ۴۰ میلیون ریالی به زوج‌های جوان دانشجو پرداخت و با انتقال دانشجویان متأهل به نزدیک‌ترین دانشگاه محل زندگی‌شان موافقت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه شهرکرد، همچنین ۱۵ واحد مسکونی را در اختیار دانشجویان متأهل خود قرار می‌دهد.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: زوج‌های جوان در آستانه ازدواج زیرپوشش بهزیستی استان هم در هفته ازدواج، ۲۰ میلیون ریال تسهیلات می‌گیرند.

وی اضافه کرد: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری به منظور تسهیل در ازدواج زوج‌های جوان، همزمان با هفته ازدواج، ۱۰۰ فقره وام بدون بهره، از محل تسهیلات مشاغل خانگی، به متقاضیان ارائه می‌دهد.

سلیمانی عنوان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در همین زمینه، به تعداد نامحدود تسهیلات ۱۵ میلیون ریالی و ۶۰ درصد کمک هزینه سفر به مشهد مقدس پرداخت می‌کند.

وی اظهار کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری هم به منظور تسهیل در ازدواج جوانان، ۵۰۰ میلیون ریال برای ارائه یک هزار و ۵۰۰ ساعت آموزش به زوج‌های جوان در شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن اختصاص داده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به منظور ترویج سنت ازدواج آسان در بین جوانان، به زودی اتاق عقدی ویژه زوج‌های جوان با مهریه پایین، از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در جوار امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون (س) شهرکرد راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: استفاده از توان بالای خیرین برای تسهیل در امر ازدواج جوانان، باید جزو برنامه‌های اولویت‌دار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

سلیمانی یادآور شد: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوطه، موظفند تا نسبت به اجرای تمامی تعهدات خود در هفته ازدواج، اقدامات لازم را انجام دهند.

 گفتنی است، تمامی مصوبات شصتمین ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری، ویژه زوج‌های جوانی است که در هفته ازدواج زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند.

به گزارش برنا، ۲۴ تا ۳۰ شهریور، همزمان با یکم تا هفتم ذی‌الحجه، در تقویم جمهوری اسلامی ایران، بنام هفته ازدواج و یکم ذی‌الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، نیز بنام روز ازدواج نامگذاری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز