دبیر ستاد انتخابات کشور:

انتخابات عرصه تحقق شعارهای دولت یازدهم است

۱۳۹۴/۰۶/۲۵ - ۱۷:۰۴:۲۱
کد خبر: ۳۱۹۵۹۵
انتخابات عرصه تحقق شعارهای دولت یازدهم است
پور علی مطلق: حقوق شهروندی و تحق شعارهای دولت یازدهم در این انتخابات بایستی عملی گردد زیرا این اولین انتخاباتی است که در دولت یازدهم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی پور علی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در همایش فرمانداران و بخشداران که در استانداری قزوین برگزار شد گفت: فرمانداران و بخشداران  به عنوان نماینده عالی و مجری سیاست های دولت هستند.

وی ادامه داد: وظایف فرمانداران و بخشداران در خصوص اجرای انتخابات قابل تفویض نمی باشد و در هیچ مرحله ای مانند برگزاری انتخابات وظایف نمایندگان عالی دولت در مناطق پررنگ نیست.

مطلق در ادامه بر ضرورت آموزش فرمانداران و بخشداران برای اجرای مناسب انتخابات تاکید کرد و افزود:بحث انتخابات اصلا تعارف بردار نیست و صیانت از تک تک آرا اهمیت دارد و حتی چند رای می تواند سرنوشت انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد.

وی با تاکید بر اهمیت قانونمداری برگزار کنندگان افزود: برگزار کنندگان انتخابات بایستی به قدری بر قانون اشراف داشته باشند که هیچ شبهه ای بوجود نیاید.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور افزود: هر چقدر تسلط فرمانداران و بخشداران به قانون انتخابات بیشتر باشد کارها با روال بهتر و روان تر انجام خواهد شد.

وی افزود: راستگویی، امانتداری و قانونمداری از جمله شعارهای آقای روحانی است که بارها بر وجود این صفات در دولتمردان تاکید کرده اند که در انتخاب مجریان انتخابات نیز دارای اهمیت می باشد.

مطلق بیان کرد: تاکید رییس جمهور همواره بر برگزاری انتخاباتی پرشور، رقابتی، آزاد و سالم می باشد و بر تحقق این امر نیز همواره تاکید و اصرار دارند.

دبیر ستاد انتخابات وزارت کشور ادامه داد: گرایشات سیاسی فرمانداران و بخشداران و برگزار کنندگان انتخابات برای این دولت اهمیت ندارد و در عزل و نصب ها نیز این امر مشخص است ولی تاکید بر این است که که دخالت عقاید شخصی در برگزاری انتخابات قابل اغماض نیست و با این امر بشدت برخورد خواهد شد زیرا بر اساس قانون انتخابات مجریان باید بی طرف باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فرمانداران و بخشداران در انتخابات تاثیرگذار هستند و بایستی بر اساس قانون ایستادگی و در بحث انتخابات قاطعانه عمل کنند و تعامل داشتن به معنای تفویض اختیارات نیست.

وی تاکید کرد: فرمانداران بایستی در انتخاب هیات های اجرایی و معتمدین مورد وثوق بودن، قانونمداری، دینداری، حسن خلق را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: حقوق شهروندی و تحق شعارهای دولت یازدهم در این انتخابات بایستی عملی گردد زیرا این اولین انتخاباتی است که در دولت یازدهم برگزار می شود.

وی خطاب به فرمانداران و بخشداران افزود: شما به عنوان نماینده دولت بایستی بر این امر نیز توجه کافی داشته باشید و محقق کننده شعارهای دولت باشید وآثار این امر نیز درچگونگی برگزاری انتخابات مشخص می شود.

وی ادامه داد: تحقق شعارهای دولت یازدهم در سیاست خارجی با نحوه مذاکرات هسته ای صورت گرفت و در این خصوص با توجه به مشکلات معیشتی نشاط و رضایت در بین مردم مشاهده می شود و در سیاست داخلی نیز ریاست جمهوری بر برگزاری انتخاباتی قانونی، آرام و دارای شور و نشاط تاکید دارند که با تحقق این امر با دفاع و صیانت از حقوق مردم میسر خواهد شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز