امام جمعه اردبیل:

مسئولیت جنایات رژیم صهیونیستی متوجه دولت های استکباری غربی است

۱۳۹۴/۰۶/۲۷ - ۱۶:۲۰:۱۵
کد خبر: ۳۲۰۱۴۵
مسئولیت جنایات رژیم صهیونیستی متوجه دولت های استکباری غربی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: مسئولیت جنایات رژیم صهیونیستی متوجه دولتهای استکباری غرب و نیز نهادهای بین المللی است.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل با اشاره به تاکید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تداوم هجوم به مسجد الاقصی و به نمازگزاران، افزود: مسئولیت اصلی این جنایت متوجه نهادهای بین المللی و استکبار جهانی و مرتجعان عرب است.

وی جنایات صهیونیست ها در بیت المقدس را محکوم کرد و بیان داشت: اقدامات شنیع این رژیم جعلی که می خواهد قدس را یهودی نشین کرده و مسجدالاقصی را از جهت زمان و مکان تقسیم کند، مقدمه ای برای تخریب مسجد و بنای معبد خیالی حضرت سلیمان است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حفاری های خطرناک در زیر مسجد جهت پیدا کردن پایه های خیالی معبد سلیمان، تصریح کرد: مسجدالاقصی در خطر جدی فروریزی است.

وی همچنین با اشاره به درگیری های قومی در ترکیه متذکر شد: ترکیه در آستانه جنگ داخلی و قومی قرار گرفته است.

عاملی با بیان ریشه تاریخی اختلافات قومی ترکیه و بر لزوم تکریم تمام اقوام و رعایت حقوق آنها در مدیریت اقوام تاکید کرد.

وی اضافه کرد: کردها در عراق، سوریه و ترکیه با حکومت ها مشکل جدی دارند ولی در جمهوری اسلامی ایران به خاطر حسن سلوک با اقوام، بهترین رابطه بین حکومت و اکراد حاکم است.

خطیب جمعه اردبیل ادامه داد: پیام مهم حوادث چند دهه ترکیه این است که با اندیشه ناسیونالیستی و با برخورد چکشی و با حق ویژه نمی توان یک کشور دارای تعدد قومی را اداره کرد.

وی با بیان اینکه اسلام به جای این اندیشه، نظریه خانواده واحد جهانی را مطرح کرده است، یادآور شد: در مدت ۵۰۰ سال دولت عثمانی، اکراد قوی ترین ارتباط را با حکومت داشتند و تمام گرفتاری های قومی در ترکیه بعد از حکومت ملی گراها شروع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز