امام جمعه محمودآباد:

فرهنگ غدیرخم باید در اذهان عمومی گسترش یابد

۱۳۹۴/۰۶/۲۹ - ۱۸:۱۷:۵۵
کد خبر: ۳۲۱۰۱۲
فرهنگ غدیرخم باید در اذهان عمومی گسترش یابد
جلسه ستاد گرامیداشت عید غدیر و قربان و دعای پرفیض عرفه ظهر امروز به ریاست امام جمعه محمودآباد و با حضور فرماندار محمودآباد و سایر اعضای این ستاد در دفتر امام جمعه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس تبلیغات اسلامی محمودآباد، طی سخنانی در این جلسه با اشاره به اهمیت نهادینه نمودن فرهنگ غدیر در جامعه گفت: درک اعمال این ماه مهم و متاسفانه در باب غدیرشناسی و معرفی آثار و برکات فرهنگ غدیر کم کار کردیم.

وی افزود: امسال در 16مسجد و تکیه شهرستان محمودآباد نماز عید قربان و دعای عرفه اقامه خواهد شد و جشن عید غدیر خم به شکل باشکوهی با مشارکت موسسه آل یاسین قم در شهر محمودآباد برگزار خواهد شد.

رئیس تبلیغات اسلامی محمودآباد از برگزاری نشست غدیرشناسی در این شهر خبر داد و گفت: این نشست برای اقشار تاثیر گذار از جمله مدیران و معلمان و روحانیون و کارکنان ادارات برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد، طی سخنانی در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) گفت: دهه، دهه ولایت است و باید نشان بدهیم این عید با مابقی اعیاد فرق دارد و این عید و این جشن باید فراگیر و با محوریت و مشارکت مردم برگزار گردد.

وی گفت: عید غدیر متعلق به شیعه و مکتب اسلام است و باید در اذهان عمومی گسترش یابد.

خطیب جمعه محمودآباد گفت: عید غدیر بزرگترین عید امت اسلامی و این ماه، ماه میهمانی خداست و  اگر تفسیر روشنی از آیات خدا و قرآن در خصوص غدیر در جهان داشتیم امروز شاهد برادرکشی و جنگ بین مسلمانان و اختلاف میان جهان اسلام نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید داود موسوی گفت: باید تلاش کنیم تا فرهنگ و فلسفه واقعه غدیر سینه به سینه و نسل به نسل در بین مردم جاری شود و غدیر مربوط به دولتمردان و نهادهای دولتی نیست و غدیر متعلق به همه بشریت است.

موسوی گفت: بزرگی و درک عظمت واقعه غدیر برای ما غیر ممکن و در حد این جلسات ستادی نیست فقط امیدواریم با انجام تکالیف خود در آن دنیا شرمنده علی (ع) نباشیم.

در ادامه این مراسم یحیی یوسف پور، فرماندار محمودآباد، طی سخنانی با اشاره به عظمت واقعه غدیر خم و دهه ولایت گفت: مردم باید در شادیهای دینی و مراسمات معنوی سهیم و مشارکت نمایند.

فرماندار محمودآباد گفت: تهاجم فرهنگی و تهدیدات فرهنگی در سایه بی توجهی به ارزش های دینی تحقق می یابد و باید با نشر و گسترش فرهنگ دینی جامعه را به سمت خواستگاه اسلامی و ارزشی خود هدایت کرد.

یوسف پور با اشاره به اهمیت مشارکت بازار و کسبه محمودآباد در مراسمات مذهبی از جمله جشن ها و مراسمات عزاداری ائمه اطهار گفت: جشن ها و مراسمات دینی باید به محوریت و مشارکت مردم شهرستان برگزار شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان محمودآباد با اشاره به تبلبغات روانی داعش و دشمنی کورکورانه جامعه جاهلیت و وهابیت با امت مسلمان و شیعه گفت: باید با گرامیداشت و نشر فرهنگ غدیر و عید قربان نشان دهیم محب حضرت امیرالمومنین علی  علیه السلام هستیم و همه ادارات و دستگاه ها باید در اجرای برنامه ای باشکوه مشارکت و همکاری نمایند.

photo_2015-09-20_19-10-45

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز