موتورسوار متخلف موتور سیکلتش را به آتش کشید

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۸:۱۹:۱۳
کد خبر: ۳۲۱۱۱۱
موتورسوار متخلف موتور سیکلتش را به آتش کشید
سروان سیدجواد حسینی از وقوع یک فقره آتش‌سوزی یک دستگاه موتورسیکلت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان همدان اظهار کرد: ساعت 11:30 امروز گروه برخورد با تخلفات موتورسیکلت که همه روزه در معابر سطح شهر فعالیت دارند، در تقاطع تختی با یک دستگاه موتور سیکلت برخورد می‌کنند که راکب از کلاه ایمنی استفاده نکرده بود.

وی افزود: به استناد ماده 20 رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی قانون‌گذار، تمامی قوانین و مقررات عمومی مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در مورد موتورسیکلت‌ها نیز جاری است.

حسینی تصریح کرد: حرکت در پیاده‌رو، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، حرکت در مخالف مسیر مجاز، ایجاد صدای ناهنجار، حرکت مارپیچی نمایشی و تک چرخ، حمل یدک و بار غیرمتعارف از جمله تخلفاتی است که امنیت جانی راکبان موتور سیکلت را به خطر می‌اندازد و مأموران موظف هستند در صورت مشاهده این‌گونه تخلفات با راکبان برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی موظفند ضمن صدور قبض جریمه نسبت به توقیف موتور سیکلت به مدت یک هفته و در صورت تکرار تخلف به مدت یک ماه اقدام کنند.

حسینی یادآور شد: مأموران راهور به استناد این ماده از تردد این موتور سیکلت جلوگیری می‌کنند که راکب این موتور جوانی 25 ساله بود که به قانون تمکین نکرده و مقابل مأموران راهور جبهه می‌گیرد و در نهایت از فرصت ایجاد شده سوءاستفاده کرده و موتورسیکلت خود را به آتش می‌کشد همچنین با توجه به اینکه جعبه بنزین موتور پر بوده آتش‌سوزی وسعت گرفته و در نهایت موتورسیکلت در آتش سوخت.

وی با بیان اینکه بر خلاف تلاش مأموران در مهار کردن آتش، موتور سیکلت در آتش می‌سوزد، گفت: این عمل انجام شده موجب بر هم زدن نظم عموم در جامعه شده و درگیری با ماموران ایجاد شده، راکب به عوامل قضایی تحویل داده و پرونده‌ای مبنی بر درگیری با مأموران انتظامی و بر هم زدن نظم عمومی جامعه تشکیل شد.

حسینی با بیان اینکه حفظ جان راکبان موتورسیکلت برای مجموعه انتظامی اولویت دارد، تصریح کرد: بر اساس آمار پزشکی قانونی در پنج ماهه اول امسال 697 نفر راکب و ترک‌نشین در تصادفات مجروح و 19 نفر نیز فوت شدند.

وی گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته به گونه‌ای که متوفیان 19 درصد و مجروحان نیز 128 درصدی افزایش داشته است.

رئیس آموزش ترافیک راهور همدان خاطرنشان کرد: افزایش صدمات موتورسیکلت سواران به علت رعایت نکردن قوانین رانندگی، موجب تشدید برخورد با متخلفان شده است همچنین استفاده از کلاه ایمنی برای حفظ جان موتورسیکلت سواران بسیار مهم است چراکه بر اساس آمار پزشکی قانونی 62 درصد متوفیان موتورسواران ناشی از ضربه‌هایی است که به ناحیه سر وارد می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده از کلاه ایمنی مقدم بر رعایت سایر قوانین رانندگی است چرا که در صورت وقوع حادثه یا مرگ و یا در نهایت قطع نخاع را به دنبال دارد.

حسینی به خانواده‌ها تاکید کرد که فرزندانشان را تا حد امکان کنترل کرده و در صورت نداشتن گواهی‌نامه به راحتی وسیله نقلیه در اختیار فرزندانشان قرار ندهند.

وی گفت: در صورتی که تمام شهروندان هنگام استفاده از موتور سیکلت از کلاه ایمنی استفاده کنند هیچگاه با حوادث تلخ روبرو نخواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز