قائم مقام حوزه هنری کشور:

گذشت زمان به ضرر تاریخ شفاهی و ادبیات مقاومت است

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۰۶:۲۳:۰۹
کد خبر: ۳۲۳۶۹۶
گذشت زمان به ضرر تاریخ شفاهی و ادبیات مقاومت است
کتاب فرنگیس شیرزن گیلانغربی در کرمانشاه رونمایی شد.

کتاب فرنگیس شیرزن گیلانغربی با حضور محمد حمزه‌زاده قائم مقام حوزه هنری کشور در کرمانشاه رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در کرمانشاه، آیین رونمایی از کتاب فرنگیس شیرزن گیلانغربی با حضور محمد حمزه‌زاده قائم مقام حوزه هنری کشور، مرتضی سرهنگی عضو شورای سیاستگذاری دفتر مطالعات و ادب پایداری، حسن موحد رئیس بسیج رسانه استان کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین قبادی رئیس سازمان تبلیغات، مرادعلی محمدی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه،عباس سروری رئیس حوزه هنری و تنی چند از شاعران و نویسندگان در حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد.

قائم مقام حوزه هنری کشور در این آیین گفت: در حدود 25 سال گذشته و آن زمان که جنگ تحمیلی به ماه‌های پایانی نزدیک می‌شد نقل خاطرات و انتقال ادبیات پایداری اهمیتی چندانی نداشت.

محمد حمزه‌زاده اظهار داشت:  گذشت زمان به ضرر تاریخ شفاهی و ادبیات مقاومت است.

وی افزود: در آن زمان نگارش خاطرات جنگ چندان مورد استقبال ناشران قرار نمی‌گرفت و نگاهی بازاری بر آن حکمفرما بود.

قائم مقام حوزه هنری کشور گفت: بنابرعقیده برخی انتشارات آن زمان چاپ چنین کتاب‌هایی تنها در نسخه و تیراژی محدود و تنها برای حفظ این خاطرات در گوشه‌ای از کتابخانه و مراکز اسناد کشور کفایت می کرد.

حمزه‌زاده به حمایت‌های مقام معظم رهبری برای نگارش خاطرات رزمندگان اشاره کرد و گفت: در آن زمان مقام معظم رهبری فرمودند که ما معطل مشتری نبوده و به کار خود ادامه دهیم و ایشان بارها تاکید کردند که این محتوا مشتری و خواهان دارد.

به گفته وی در سال‌های اخیر دو مدال از سوی مقام معظم رهبری به دفتر ادبیات و مقاومت داده شد و از سوی ایشان تاکید شد تا زمانی که زنده‌ایم در این کار باقی بمانیم.

وی افزود : اکنون کتاب‌های جنگ و ادبیات پایداری از پرمخاطب ترین کتاب‌ها در کشور قلمداد می‌شود و زمینه و سرمایه برای نشر و گسترش چنین کتاب‌های با ارزشی فراهم است.

این کتاب در تیراژ 2500 جلد اردیبهشت ماه توسط مهناز فتاحی به نگارش درآمده و توانست در خرداد ماه امسال در جمع پرفروش ترین کتاب های کشور قرار گیرد.

گفتنی است که این کتاب فرنگیس راوی خاطرات فرنگیس حیدرپور از زمان کودکی تا دوران جنگ است و حتی خاطرات او در دوران پس از جنگ و دیدار او با مقام معظم رهبری در سال 1390 نیز در این کتاب آورده شده است.

فرنگیس سال 1359 که روستایش در شهرستان گیلانغرب توسط دشمنان بعثی به اشغال درآمده بود توانست یک سربازعراقی را کشته و سرباز دیگر را به اسارت بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز