مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه کشور:

نقشه راه ستاد دیه در ۱۴ محور تدوین شده است

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۵:۵۴:۲۹
کد خبر: ۳۲۴۸۰۷
نقشه راه ستاد دیه در ۱۴ محور تدوین شده است
مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه کشور گفت: نقشه راه ستاد دیه درکشور بر مبنای 14 محور تدوین شده است که اولین نکته آن بهبود فرایندها و روش ها در روند رسیدگی به پرونده ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید اسدالله جولائی روز چهارشنبه در نشست هیات مدیره ستاد رسیدگی به امور دیه استان کرمان در محل دادگستری افزود: دستورالعمل تحقیق نیز در ستاد دیه تدوین شده است که در دست بررسی های کارشناسی است و پس از تصویب این دستورالعمل، هرگونه پرداخت وجه براساس این تحقیقات انجام خواهد شد.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه کشور به تدوین ساختار تشکیلاتی ستادهای دیه در راستای تدوین نقشه راه این ستاد نیز اشاره کرد و ادامه داد: با تدوین این ساختار مشخص می شود که براساس حجم کاری ستادها به چه تعداد نیرو و امکانات نیاز است.

وی افزود: نرم افزار جامع مالی نیز راه اندازی شده تا عملکردهای مالی ستاد دیه به صورت روشن و کامل برای ارایه به نهادهای نظارتی و سایر مراجع مربوطه وجود داشته باشد.

وی یادآور شد: ستاد دیه همواره در مسایل مالی کارنامه درخشانی دارد وامیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

وی  راه اندازی نرم افزار جامع عرفه  را از دیگر محورهای نقشه راه ستاد دیه دانست و  بیان کرد: با وجود این نرم افزار افراد می توانند با مراجعه به سایت ستاد دیه بدانند که مددجویان وارده به زندان ها افرادی مستحق هستند یا خیر.

وی، جلب کمک های مردمی و ساماندهی جشن های گلریزان را از دیگر محورهای نقشه راه ستاد دیه برشمرد و گفت: نباید فراموش کنیم که ستاد دیه ستادی مردمی است و نباید از راه اصلی خود خارج شود.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه کشور افزود: استفاده از موجودی حساب های ستاد دیه از دیگر بخش های نقشه راه ستاد دیه است.

وی ادامه داد: اعسار و اخذ نامه از مددجویانی که تمایل به استفاده از کمک های ستاد دیه ندارند از دیگر محورهای نقشه راه ستاد دیه در کشور است.

وی تصریح کرد: موارد مربوط به بیمه ها نیز از دیگر محورهای نقشه راه ستاد دیه به شمار می رود.

جولائی با بیان اینکه ستاد دیه ودیعه ارزشمندی از سوی شهید لاجوردی است که به ما سپرده شده است، ادامه داد: همواره باید سپاسگذار باشیم که خداوند فرصت ارایه کمک به زندانیان را به ما عطا کرده است.

وی اظهار کرد:با کاهش هر یک نفر از آمار زندان ها، باری از دوش ستاد دیه برداشته می شود و همواره باید دراین زمینه تلاش کرد.

وی عنوان کرد: در کمک های اعطایی به مددجویان جرایم غیرعمد ضمن آنکه کمک به خود مددجویان، باری از دوش خانواده این مددجویان برداشته می شود که جای تقدیر دارد.

جولائی تاکید کرد: مدیران عامل ستادهای مردمی رسیدگی به امور دیه باید حضور مستمری در زندان ها داشته باشند و با مددجویان به صورت چهره به چهره در ارتباط باشند تا بتوانند خدمات بهتری را به مددجویان جرایم غیرعمد ارایه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز