مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

حافظ، گهواره تمدنی ایران را به جهان شناسانده است

۱۳۹۴/۰۷/۱۱ - ۰۸:۴۴:۲۱
کد خبر: ۳۲۵۴۰۷
حافظ، گهواره تمدنی ایران را به جهان شناسانده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:وی با تاکید بر اینکه «امروز جمع نشده ایم که کرامات حافظ را بشماریم» خاطرنشان کرد: نیامده ایم که حافظ را به خود و جهانیان معرفی کنیم بلکه این حافظ است که ما را و فارس، گهواره تمدنی ایران را به جهان شناسانده است.

به گزارش خبرگزاری برنا فارس به به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس،  بهزاد مریدی در آیین افتتاحیه دهه فرهنگ فارس و گرامیداشت یادروز حافظ ،اظهار داشت: حافظ نماینده تمام عیار فارس و ایران است و جهان، شیراز و ایران را با خواجه اهل راز می شناسد.

وی تصریح کرد:  خداوند انسان را به قلم سوگند داد و به همین دلیل و اینکه یک کتاب معجزه بزرگ پیامبر اسلام (ص) است، کتاب نزد ما حرمت و قداست یافت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس افزود: اگر به کتاب های بزرگ در اعصار و قرون بنگریم کمتر کتاب غیرآسمانی است که نزد مردم قداست پیدا کرده است که دیوان حافظ یکی از آن ها است.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: لطف و مهربانی او در همه دوران بوده است و به همین دلیل است که از کرامت و بزرگی او می خواهیم که فارس را به جایگاهی برساند که فرهنگ آن کمتر خسران بیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: دهه فرهنگ بهانه ای است برای گستردن خان حافظ که از اقصی نقاط ایران و جهان گرد آن جمع شوند. ما نیازمندیم که از گردشگری ادبی و رویداد برای حرکت چرخه اقتصاد بهره ببریم و در این مسیر باید ظرفیت هایی همچون سعدی و حافظ و البته حضرت احمد ابن موسی(ع) باید استفاده کرد.

مریدی نیز همچون پژوهش از غمی که به واسطه فاجعه منا بر دل ها سایه گسترانده است سخن به میان آورد و آن را تسیلت گفت.

در این مراسم که در حضور جمع پرشوری از علاقمندان به هنر و فرهنگ برگزار شد ارکستر «نفیر مهر» به سرپرستی حمید شاهسون و خوانندگی محمد معتمدی به روی صحنه رفت  و با همراهی مدیران وهنرمندان حاضر از اعضائ و سرپرست گروه با اهداء هدایایی فرهنگی تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز