رییس هیات نظارت بر انتخابات سازمان نظام مهندسی استان قزوین:

این انتخابات بزرگترین رویداد مهندسی کشور است

۱۳۹۴/۰۷/۱۶ - ۱۳:۲۰:۴۵
کد خبر: ۳۲۷۵۰۷
این انتخابات بزرگترین رویداد مهندسی کشور است
مانی فر: استان قزوین جزو درصدهای بالای مشارکت در همه دوره ها بوده است و در این دوره نیز شاهد استقبال پر شور جامعه مهندسین استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین  در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار  برنا در محل برگزاری انتخابات گفت: انتخابات از امروز ساعت 8 صبح مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود آغاز شود اما به سبب وجود مشکلات سرور مرکزی در سراسر کشور این انتخابات با تاخیر 3 ساعته آغاز شد.

مانی فر ادامه داد: به دلیل اختلال در سامانه رای گیری که به طور آنلاین به سرور مرکزی متصل است، فرآیند انتخابات در کشور با تاخیر چند ساعته آغاز شد اما در حال حاضر شاهد روند مطلبوب برگزاری انتخابات هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین ادامه داد: در ساعات آغازین رای گیری با ازدحام جمعیت روبرو شدیم که در حال مدیریت برای رفع آن هستیم اما روند انتخابات به خوبی در حال برگزاری است.

وی خاطر نشان کرد: این انتخابات بزرگترین رویداد مهندسی کشور است که هر سه سال یک بار همزمان با کل کشور اتفاق می افتد.

وی در خصوص واجدین رای دهنده در استان قزوین گفت: در استان قزوین سازمان نظام مهندسی حدود 8400 عضو دارد و برای این انتخابات 57 کاندیدا در حال رقابت هستند و از این میزان 11نفر در رشته های اصلی وارد هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خواهند شد.

مانی فر گفت: داوطلبان در رشته های  معماری، شهرسازی، عمران، معماری، مکانیک، برق، ترافیک و نقشه برداری در این انتخابات حضور دارند و علی القاعده 7 نفر هم به عنوان عضو علی البدل انتخاب می شوند.

وی با اشاره به اینکه "استان قزوین همیشه جزو درصدهای بالای مشارکت در همه دوره ها بوده است" ادامه داد: استقبال خوبی از این انتخابات تا این لحظه صورت گرفته است و برآورد ما بر این است که با مشارکت 60 درصد روبرو باشیم.

رییس هیات نظارت بر انتخابات سازمان نظام مهندسی اعلام کرد: این دوره یک فرق اساسی با انتخابات دوره پیشین دارد و آن این است که براساس دستور وزیر، کارکنان وزارت راه وشهرسازی، اعضای شورای شهر، وزارت کشور و شهرداری امکان حضور در انتخابات را به عنوان کاندیدا ندارند.

وی خاطر نشان کرد: این دستور بسیار مدبرانه بوده و بدنه جامعه مهندسین استان از این ابلاغ  استقبال به عمل آوردند و حضور پر رنگی در عرصه انتخابات داشتند.

مانی فر خاطر نشان کرد: در این انتخابات با ابلاغ آیین نامه جدید این دوره از انتخابات نظام مهندسی از سوی وزیر شاهد خارج شدن 12نفر از کاندیداتوری  بوده ایم که در قبال  این میزان تعداد 31نفر مجددا به صحنه انتخابات وارد شدند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات سازمان نظام مهندسی در پایان تصریح کرد: با این دستور شاهد توسعه مسوولیت ها، رفع مشکلات در جهت سالم سازی سازمان های نظام مهندسی و همچنین تقویت این سازمان خواهیم  بود.

1

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز