امام جمعه اردبیل:

آلوده کردن عزاداریهای محرم به تبلیغات انتخاباتی خیانت به مکتب حسینی است

۱۳۹۴/۰۷/۱۷ - ۱۳:۵۵:۴۵
کد خبر: ۳۲۷۷۷۰
آلوده کردن عزاداریهای محرم به تبلیغات انتخاباتی خیانت به مکتب حسینی است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: آلوده کردن عزاداریهای محرم به تبلیغات کاندیداها انتخاباتی خیانت به مکتب و مرام حسینی است.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل از هیئت امنای مساجد و روسای هیئت‌ها و دستجات عزاداری خواست مجلس عزاداری را در اختیار کاندیداهای مجلس قرار ندهند.

وی افزود: مجالس عزای حسینی نباید آلوده به تبلیغات انتخاباتی شود و یا روسای محلات بخواهند در این زمینه با سیاسی‌کاری دستگاه حسینی را به عرصه تبلیغات مبدل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان از مسئولان ذیربط خواست در صورت تخطی از این امر در اسرع وقت متخلفان را از مدیریت مساجد و دستجات عزل کنند.

آیت الله عاملی اظهار کرد: روسای محلات و هیئت امنا نباید با کاندیداها وارد معامله شده و یا بخواهند دستگاه عزاداری حسینی را سیاسی و تبلیغاتی جلوه دهند چرا که این کار خیانت به مکتب و مرام حسینی است و چنین آلودگی‌هایی جایی در این فرهنگ غنی ندارد.

وی با هشدار به برخی از کاندیداهای مجلس که منابع اعتباری در اختیار هیئت امنای محلات و دستجات عزاداری و مداحان قرار می‌دهند، بیان کرد: بنده به طور رسمی اعلام می‌کنم اگر هیئت امنا و رئیس محله‌ای بخواهد وارد این کار شود مسئولان باید وی را کنار بگذارند چرا که شایسته مداحان، شعرا، هیئت امنا و رئیس دستجات عزاداری محلات نیست که به غیر از امام حسین (ع) سرسپرده دیگران باشند.

وی گفت: عاشورا مدرسه‌ای بزرگ با جامعیتی تمام و شعارهای جهانی و مقاصدی انسانی و حماسی است و ما باید با برگرفتن توشه‌های بزرگ از این مدرسه پا جای پای حسین (ع) گذاشته و در میان ملت‌ها به خاطر داشتن شخصیتی آسمانی چون حسین (ع) و حماسه‌ای چون عاشورا ممتاز شویم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل افزود: در عزاداری اردبیلی‌ها جای خالی کنگره لبیک‌گویان حسینی خالی است که امیدواریم در تبعیت از مرام حسینی و لبیک به زیبایی‌های ارزشی و اسلامی و دوری از افکار آلوده سفیانی اردبیلی‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی آیین «لبیک یا حسین» را به شکل باشکوه برگزار کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز