رییس بنیاد ملی علم ایران در اردبیل:

بنیاد ملی علم ایران یک هزار میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان کمک می کند

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۲۰:۴۴:۵۰
کد خبر: ۳۲۹۸۸۵
بنیاد ملی علم ایران یک هزار میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان کمک می کند
رییس بنیاد ملی علم ایران از یک هزار میلیارد ریال کمک مالی سالانه این بنیاد به شرکت های دانش بنیان به منظور تبدیل علم به ثروت خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، نصرت الله ضرغام ،در نشست تخصصی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور که با حضور استاندار اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، گفت: با بررسی طرح ها و ایده های پیشنهادی در پانزده کارگروه تخصصی و تصویب داوران با تامین هزینه لازم از شرکت های دانش بنیان حمایت می شود.

وی افزود: اساس نامه بنیاد ملی علم ایران در سال 82 به منظور شناسایی، پرورش، شکوفایی و حمایت از استعدادهای خلاق تدوین شده و نام صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران به بنیاد ملی علم ایران تغییر یافته است.

ضرغام اظهار کرد: مقرر شده است قبل از تولد تا 25 سالگی بر پرورش استعدادها کار انجام بدهیم و والدین، مربیان مهدهای کودک، معلمان و مراکز دانشگاهی در توانمندسازی استعدادها باید نقش آفرین باشند.

این مسوول بیان کرد: تشکیل مراکز نوآوری در دانشگاه ها و راه اندازی بنیاد حامیان توسعه علم و فناوری در کشور در دستور کار بنیاد ملی علم کشور قرار دارد و تلاش می کنیم با امضای تفاهم نامه با آکادمی های علمی روسیه، چین و آلمان حتی از ظرفیت حامیان خارج از کشور نیز استفاده کنیم.

رییس بنیاد ملی علم ایران، پذیرش و سفارس طرح، پشتیبانی مالی از طرح های بهتر، ثبت اختراع مخترعان ایرانی در جهان، تامین بخشی از هزینه برگزاری همایش های علمی پژوهشی و پرداخت بخشی از هزینه دعوت از استادان مجرب را از خدمات و مزایای بنیاد ملی علم ایران برشمرد.

وی گفت:تا پایان سال جاری به پنجاه رساله برتر دکترا کمک مالی خواهیم کرد و به علت کمبود بودجه، رساله های با موضوعات اثربخش و در مرزهای دانش در اولویت قرار دارند.

ضرغام افزود:همه ایرانیان مخاطبان بنیاد ملی علم ایران هستند و این بنیاد از نظر حمایت از ثبت اختراع در کشور مقام نخست را دارد.

وی بیان کرد: بنیاد مذکور سی کرسی پژوهشی دارد و با اهدای کرسی به دانشمندان برجسته و پرداخت 20 میلیارد ریال در مدت 10 سال از آنها حمایت می کند.

ضرغام اظهار کرد: بنیاد تاکنون به منظور حمایت و همکاری نخبگان 670 قرارداد با وزارتخانه ها و دانشگاه ها منعقد کرده است و با دانشگاه محقق اردبیلی نیز قرارداد خواهد بست.

او ادامه داد: 75درصد ایرانیان مراکز علمی خارج از کشور به همکاری با بنیاد ملی علم ایران علاقه مند هستند و برای استفاده از ظرفیت علمی آنها نیز سیاست گذاری شده است.

این مسوول اضافه کرد: اطلاع رسانی و اطلاع یابی در حوزه علم در کشور ضعیف است و هرچند 70درصد پژوهشگران با بنیاد ملی علم مرتبط هستند اما به منظور معرفی و تبیین خدمات بنیاد به مراکز علمی مختلف کشور سفر می کنم.

رییس بنیاد ملی علم ایران گفت:آمریکا 35درصد و ژاپن 25 درصد دارایی های فکری جهان را در اختیار دارند و کشورهای مختلف برای دست یافتن به توسعه و رفاه، دروازه های خود را به روی نخبگان سراسر جهان بازکرده اند و خودشان نیز نخبه پروری می کنند.

ضرغام افزود: آموزش در جهان به صنعت تبدیل شده است و کشورهای بزرگ در کنار بهره مندی از تولید علم، آثار فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، برای استفاده از شهریه دانشجویان نیز در جذب آنها رقابت می کنند.

وی اظهار کرد:40 درصد محصولات تجارت جهانی را تولیدات دانش بنیان تشکیل می دهد و باید تلاش کنیم تا با ساماندهی در پژوهش و کیفیت گرایی در دانشگاه ها در اقتصاد مبتنی بر دانش بنیان فعال باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز