رییس کل دادگستری استان قزوین:

هدف ما کاهش موانع تولید است

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۴:۲۸:۲۶
کد خبر: ۳۳۱۸۱۴
هدف ما کاهش موانع تولید است
انصاری: هدف دستگاه قضایی در حمایت از سرمایه گذاران استان، کاهش موانع تولید و صنعت است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین،جمال انصاری در کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان قزوین که با موضوع معرفی هیات دواری در سالن کنفرانس استانداری قزوین برگزار شد، بیان داشت: در ابتدا ایام سوگواری حضرت اباعبدا... الحسین (ع) را تسلیت عرض می کنم و امیدوارم بتوانیم از این فرصت برای کسب معرفت حسینی بیش از پیش بهره بگیریم.

وی ادامه داد: فعالیت هیات داوری فعالیتی است که به هیچ وجه نباید موازی کاری تصور شود بدین معنا که دستگاه قضایی به دنبال تأسیس جدید و در عین حال کم اثر نیست.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: ما در دستگاه قضایی به سمتی حرکتی می کنیم که در آن مسیر مشارکت و حمایت شما مدیران و فعالان بخش خصوصی نیز وجود دارد بنابراین فرایند فعالیت های شما به هیچ وجه در فضای تداخل نبوده بلکه با مشارکت خود شما صورت می گیرد.

وی افزود: امروز در خدمت چهره های اثرگذار اقتصادی استان در این نشست هستیم و همه شما با سختی ها و دشواری های پیچیده پیش روی صنعت و تولید آگاه بوده و فراز و نشیب های این مسیر را می شناسید.

انصاری عنوان کرد: دستگاه قضایی امروز در حالی در حوزه اقتصادی و حمایت از سرمایه گذاری وارد شده که با انبوهی از امورات مرتبط با حوزه های اجتماعی درگیر است، در واقع نباید چنین تصور شود که دستگاه قضایی به جهت فراغ بال در این حوزه وارد شده است.

وی توضیح داد: دستگاه قضایی براساس تشخیص رئیس دستگاه قضا بر مبنای منویات مقام معظم رهبری، علیرغم فراز و نشیب های کاری در حوزه حمایت از سرمایه گذاری وارد شده تا مشکلات و موانع پیش روی تولید را رفع کند تا سیاستگذاری های نظام در حوزه اقتصادی نیز هر چه بیشتر محقق شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اعلام کرد: فراز و نشیب های تولیدی و صنعت را می دانید، بخشی از این فراز و نشیب ها استانی، بخشی ملی و بخشی نیز فراملی است که ما در بخش استانی می خواهیم حمایت های قانونی و قضایی را در چارچوب های موجود از فعالان این عرصه داشته باشیم.

وی اظهارداشت: استان قزوین به دلایل متعدد که بسترهای مناسب سرمایه گذاری را دارد، از نظر سرمایه گذاری یکی از تأثیرگذارترین استان ها در حوزه ملی و فراملی است که این امر را در واردات و صادرات استان می توان به خوبی مشاهده کرد.

انصاری تصریح کرد: ما تلاش می کنیم تا این نشست ها و دیدارهای چهره به چهره به کاهش موانع تولید و صنعت منجر شود؛ دستگاه قضایی اگرچه دستگاه مقتدر است و این اقتدار خود را از قانون گرفته است ولی دیدگاه ما این است که باید با مشارکت و همراهی دستگاه های دیگر برای اجرای وظایف و رسالت های خدمتی گام برداریم.

وی ادامه داد: مدیران با اندیشه ها و راهبردهای موثر می توانند در گذر از این فراز و نشیب ها موثر باشند تا بتوانیم برای حمایت از سرمایه گذاری گام های اثرگذاری برداریم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: ما می توانیم حمایت های مختلف قانونی و حقوقی داشته باشیم و البته امروز عزم دولت و دستگاه قضا برای اصلاح قوانین و کمک به سرمایه گذاری است که در استان این رویکرد در قالب حمایت قضایی دنبال می شود.

وی تأکید کرد: البته در حمایت قضایی وجه استانی حمایت دستگاه قضا پرونده ای نیست بلکه ما تلاش می کنیم در قالب های تخصصی حمایت های پیش پرونده ای را داشته باشیم چراکه در صورت ورود فعالان بخش صنعت و تولید به بخش پرونده ای، بازگشت آنها با سختی هایی همراه خواهد بود.

انصاری اظهارداشت: بنابراین با فعالیت این هیات های داوری که به صورت تخصصی و حرفه ای فعالیت خواهند داشت، حمایت های پیش پرونده ای را خواهیم داشت در نتیجه تلاش خواهیم کرد تا تأسیس ها پیش پرونده ای باشد و افراد درگیر پرونده نشوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز