عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد:

در انتخاب شهردار خرم آباد دخالت برخی سیاسیون آزار دهنده بود/صدا و سیما جسارت طرح مشکلات را داشته باشد

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۱۵:۳۰:۰۶
کد خبر: ۳۳۱۸۵۳
در انتخاب شهردار خرم آباد دخالت برخی سیاسیون آزار دهنده بود/صدا و سیما جسارت طرح مشکلات را داشته باشد
عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آبادگفت:در انتخاب شهردار خرم آباد دخالت برخی سیاسیون آزار دهنده بودوصدا و سیما جسارت طرح مشکلات را داشته باشد
 
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، "رضا حاصلی" در دیدار اعضای شورای شهر خرم‌آباد با مسئولین صدا و سیمای مرکز لرستان اظهار داشت: یک نفر نمی‌تواند صدای جامعه باشد چرا که شخصی که به تنهای برای مطالبات خود مراجعه می‌کند صرفاً جهت مطالبات و امورات شخصی مبادرت می‌کند و آن‌چه به‌صورت جمعی و صدای جامعه باشد، بایستی از تریبون‌های بزرگ شنیده شود.
وی با اشاره به فراز و نشیب‌هایی که در شوراهای اسلامی شهر وجود داشته گفت: شورای شهر یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، برکتی که منشأ آن حضرت امام خمینی (ره) است.
حاصلی در ادامه افزود: شورای شهر ازلحاظ زیرساختی نواقصی دارد و باید آبدیده‌تر شود به ‌شرط این که متولیان قانون‌گذاری و دولت‌ها پذیرای حقوق مردم باشند.
وی گفت: شورای دوره‌ی چهارم از ابتدای فعالیتش با چالش‌هایی مواجه بوده و مشکلات انتخاب شهردار، نتیجه‌ی دخالت برخی از سیاسیون، نهادها و ادارات منشأ قدرت باعث شد تا فعالیت‌های این دوره خروجی مثبت و خوبی نداشته باشد.
این عضو شواری اسلامی شهر خرم‌آباد تکمیل پروژه‌ای نیمه‌تمام، توسعه فضای سبز و احداث بوستان‌های متعدد، انعقاد قرارداد با بخش خصوصی (شرکت معین‌کوثر)، واگذاری تنظیف، نگه‌داری فضای سبز و فعالیت‌های خدماتی به بخش خصوصی، سنگ‌فرش معابر و بازسازی آن، توجه ویژه به امر ورزش و همچنین تأسیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری را از عمده کارهای مهم شورای شهر دوره‌ی چهارم برشمرد و تصریح کرد: اعضای این دوره‌ی شورا با جلوگیری از استخدام‌های بی‌رویه باعث شدند تا ذهنیت منفی مردم، نسبت به نمایندگان خودشان از بین برود.
حاصلی بابیان این که شهرداری خودگردان است و هیچ‌گونه وابستگی مالی به دولت ندارد گفت: در سال 93 تنها سه میلیارد تومان توسط دولت به بودجه‌ی عمرانی اضافه‌شده که در مقابل بودجه 107 میلیاردی شهرداری نمی‌تواند مشکل‌گشا باشد.
این عضو شورا تصریح کرد: تحمل هزینه‌های جانبی بر مجموعه‌ی شهرداری توسط سایر دستگاه‌ها دغدغه‌ی بزرگی است چرا که بیش‌تر مدیران دستگاه‌ها، اموال شهرداری را مانند گوشت قربانی می‌دانند و هر بذل و بخششی که می‌خواهند انجام دهند بر شهرداری تحمیل می‌کنند در صورتی‌ که این اموال و هزینه‌ها از پول مردم است و به‌صورت ناعادلانه از این راه حیف‌ و میل می‌شود.
وی در ادامه گفت: اکثر دستگاه‌های دولتی و نهادها قانون‌گریز‌تر از مردم هستند و مادامی ‌که این مشکل وجود دارد در حوزه‌ی ساخت‌وساز سعی می‌کنند عوارضات را پرداخت نکنند که صدا و سیما و سایر رسانه‌ها باید جسارت طرح موضوعات و مشکلات را داشته باشد و نیز فرهنگ شهرنشینی را ترویج کند.
خبر: علی بابایی
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز