استاندار اردبیل:

واحدهای تولیدی خود را برای بهره برداری بهتراز شرایط پساتحریم آماده کنند

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۰۸:۱۸:۵۴
کد خبر: ۳۳۱۹۴۶
واحدهای تولیدی خود را برای بهره برداری بهتراز شرایط پساتحریم آماده کنند
استاندار اردبیل گفت :پس از برداشته شدن تحریم ها مشکل ارتباط بین بانکی (سوییفت) برطرف شده و می توانیم از اعتبارات بانکی (ال سی) استفاده کرده و ساز و کارهای صادراتی را با این روش انجام دهیم، از این رو واحدهای تولیدی باید خود را برای بهره برداری هرچه بهتر از شرایط پساتحریم آماده کنند.

به گزارش خبرنگار برنا در اردبیل به نقل از روابط عمومی استانداری، مجید خدابخش در دیدار تولیدکنندگان نمونه استان اردبیل تاکید کرد که در فضای جدید باید کیفیت کالاهای تولیدی ارتقا یابد تا جایی در بازارهای جهانی داشته باشند.

وی خواستار تدوین برنامه ای جامع برای جلوگیری از فعالیت واحدهای تولیدی غیراستاندارد در استان شد و بیان کرد: باید با رعایت استانداردها در زمینه برندسازی تلاش کنیم و با استقرار منطقه های ویژه اقتصادی و آزاد تجاری در استان به تدریج کیفیت کالاهای تولیدی افزایش یافته و بخش صادرات تقویت شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: در دنیا طی دوره صنعتی استاندارد و کیفیت به الزامی برای فعالان عرصه تولید تبدیل شده و باید تلاش کنیم این فرهنگ در جامعه ما هم گسترش یابد.

او اضافه کرد: باید به سمتی برویم که تولید همه کالاها مطابق استانداردها باشد که این امر در کنار تامین سلامت مردم، فعالیت واحدهای تولیدی را نیز رقابت پذیر خواهد کرد.

خدابخش افزود: از این رو مردم باید نسبت به خرید کالای استاندارد حساس باشند و واحدهای نظارتی هم فعالیت های خود را شدت ببخشند تا در نهایت واحدهای تولیدی استاندارد تقویت شوند.

استاندار اردبیل عنوان کرد: اقتصاد مقاومتی تولید استاندارد را الزام کرده و اداره کل استاندارد باید برای اصلاح شیوه های تولید کنونی به واحدها اخطار و فرصت داده و سپس وارد عمل شود و کوچکترین چشم پوشی در برخورد با واحدهای غیر استاندارد نداشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز