مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

فرهنگ گردشگری باید بر پایه آموزه‌های مذهبی و زیارتی ترویج شود

۱۳۹۴/۰۸/۰۳ - ۱۰:۳۴:۵۰
کد خبر: ۳۳۲۹۹۴
فرهنگ گردشگری باید بر پایه آموزه‌های مذهبی و زیارتی ترویج شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: فرهنگ گردشگری در این شهر مقدس باید بر پایه آموزه‌های مذهبی و زیارتی انجام شود تا از این طریق گردشگران خارجی با آداب و رسوم این شهر و مباحث اسلامی آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام  عباس دانشی در بازدید از نمایشگاه قاب قم که در مقابر گنبد سبز برپاست اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه در این مکان تاریخی موجب توجه اصحاب هنر خواهد شد و امیدواریم اینگونه اقدامات فرهنگی و هنری در قم استمرار بیابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: استان قم ام‌القرای جهان اسلام است و با ویژگی‌های تاریخی و زیارتی که دارد برنامه‌ریزی‌های فرهنگی را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی در قم دو بخش است گفت: بخشی از این آثار تاریخی از جمله حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران مورد عنایت و استقبال مردم است که برای کسب معرفت و ثواب به این اماکن مشرف می‌شوند.

دانشی افزود: بخش دیگر آثار تاریخی در استان قم بناها و اماکن است که مورد تاثیر حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران قرار گرفته است از این رو شناخت مردم و گردشگران نسبت به آثار تاریخی دیگر کم است.

وی با اشاره به اینکه معرفی آثار تاریخی کار گسترده فرهنگی را می‌طلبد گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده تعامل در این زمینه است و می‌تواند برای استفاده مناسب فرهنگی و هنری از آثار تاریخی برنامه‌ریزی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: برپایی نمایشگاه در آثار تاریخی می‌تواند با دو هدف نمایش تصاویر مختلف و معرفی یک بنای تاریخی و گردشگری صورت گیرد.

وی بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری مذهبی در قم تاکید کرد و گفت: فرهنگ گردشگری در این شهر مقدس باید بر پایه آموزه‌های مذهبی و زیارتی انجام شود تا از این طریق گردشگران خارجی با آداب و رسوم این شهر و مباحث اسلامی آشنا شوند.

نمایشگاه قاب قم با هدف نمایش آثار تاریخی قم و گردشگری قم از دریچه دوربین عکاسان استان قم از جمله امیر حسامی نژاد، محسن قائمی، حجت‌الله عطایی، مهدی مریزاد، احمد ظهرابی، محمد رفیعی موحد، حسین امامی، حسین قدیانی و فرزانه پیری به معرفی حدود 50 مکان تاریخی و گردشگری قم پرداخته است.

این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت 9 تا 14 در مقابر گنبد سبز قم پذیرای علاقمندان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز