مدیر کل آموزش و پرورش لرستان:

معلمان سهم عمده ای در بالندگی و کمال جامعه دارند

۱۳۹۴/۰۸/۰۵ - ۰۷:۱۰:۱۱
کد خبر: ۳۳۳۵۶۵
معلمان سهم عمده ای در بالندگی و کمال جامعه دارند
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با حضور در منزل یکی از فرهنگیان شهرستان خرم آباد تربیت را فراهم کردن زمینه‏ هاى بالندگى، متعادل کردن و بالا بردن گوهر آدمى ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت : هدف معلم فعلیت بخشیدن به استعدادهاى بالقوه آدمى برای کمال است دکتر گودرز کریمی فر ضمن عیادت و دلجویی ازسید خلیل شاهرخی گفت :بدون شک معلمان در تحقق اهداف تعلیم و تربیت نقش ارزنده و بسزایى دارند و اگر مقصد تعلیم را انتخاب و انتقال عناصر فرهنگى و تجارب بشرى به نسل دیگر تصور کنیم این معلمان هستند که در جوامع گوناگون و در اعصار مختلف در انتقال چنین عناصر و مفاهیمى سهم فراوانى داشته ‏اند

وی خاطر نشان کرد : به واسطه وجود  معلم است که دانش در دنیا باقى مى ‏ماند و از بین نمى ‏رود از اینرو تدریس و تعلیم از با ارزش ترین امور در زندگی است .
کریمی فر اضافه کرد  : با سخنان معلم، انسان جانى تازه به دست مى‏ آورد، با شنیدن کلامش پر مى‏ گیرد و پرواز مى‏ کند و به آسمان انسانیت صعود مى کند و به سرچشمه زلال و حکمت دست مى‏ یابد. وی اضافه کرد :  کلام معلم دیده درون را مى‏ گشاید و بصیرت آدمى را افزایش می دهد و ارزشهاى والا را در معرض دید او قرار مى ‏دهد، تلاش معلم شوق ‏ها را به تکاپو وا مى ‏دارد و رفتارش دل ‏ها را خاضع و خاشع مى ‏کند.مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه افزود :  فروغ بینش معلم  روان شاگردان را نوازش مى‏ دهد و آنان را بنده خود مى ‏سازد، چنان که امام على(ع) فرموده ‏اند: اگر کسی به من یک کلمه یاد دهد مرا تا آخر عمر بنده خود قرار داده است . کریمی فر در پایان با اشاره به نقش مهم معلم در تحقق اهداف کلان تعلیم و تربیت گفت : معلم مهمترین عنصر در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و دستگاه تعلیم و تربیت تکریم جایگاه معلمان را وظیفه و رسالت خود می داند .
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز