وزیر کشور در کرج:

ایران عنصر توازن بین المللی و منطقه ای است

۱۳۹۴/۰۸/۰۸ - ۰۷:۳۳:۱۲
کد خبر: ۳۳۴۵۱۶
ایران عنصر توازن بین المللی و منطقه ای است
شهید فهمیده در جریان جنگ الگو و نمونه ای شد که مثل چشمه جوشان موجب جوشش غیرت، همت، اراده و عزم سایرین شد تا جایی که امام این شهید نوجوان را معلم جهاد نامیدند.

 

وزیر کشور"شامگاه پنجشنبه به منظور حضور در آیین بزرگداشت سالگرد شهادت"محمدحسین فهمیده" وارد استان البرز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، عبدالرضا رحمانی فضلی در این مراسم با مروری بر شرایط کشور قبل و بعد از انقلاب اسلامی و نقش حرکت های مردمی در دوران بعد از جنگ تصریح کرد: امروز دنیا پذیرفته است ایران، عنصر توازن بین المللی و منطقه ای است و بعد از بارها ترک میز مذاکره، دوباره پای میز گفتگو ها به ایران امتیاز می دهند و این حاکی از آن است که هیچ تحولی بدون اراده ایران قابل هدایت و مدیریت نیست.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه هر کجا به ملت های اسلامی ظلم شود وظیفه ما حمایت است،ادامه داد: امروز سرداران ما بعنوان مستشاران نظامی ما در سوریه و عراق مقابل تمام قدرت ها از منطقه دفاع و حفاظت می کنند و بعنوان کمک کننده فکری، سیاسی و نظامی در این کشورها صحنه ها را اداره می کنند و دنیا پذیرفته است تجربه هشت سال جنگ ایران و ولایت پذیری رمز موفقیت های این کشور بوده است.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم، افزود: شهدای انقلاب اسلامی بدون درنظر گرفتن سن، سواد موقعیت خانوادگی با اشتیاق شهادت کشور را نجات دادند.

وی شهید فهمیده را الگویی بی بدیل در بین شهدای دانش آموز خواند و تصریح کرد: شهید فهمیده  در جریان جنگ الگو و نمونه ای شد که مثل چشمه جوشان موجب جوشش غیرت، همت، اراده و عزم سایرین شد تا جایی که امام این شهید نوجوان را معلم جهاد نامیدند.

وزیر کشور بر تأکید بر اینکه باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم چرا که هر چه عزت داریم از خون شهدا و اعتقادات دینی است؛ گفت: غفلت از هدف و پرداختن به اعمال شخصی ما را از راه خدا دور می کند و برای همین باید به ذکر متوسل شویم، در صحنه اجتماع هم ذکر ما همین شهدای مدافع حرم هستند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه شهدای امروز نشانه های مسیر هستند،تأکید کرد: نباید راه را گم کنیم، راه ما، راه ولایت و عاشوراست و  شهدای ما شاخص و میزان و فصل الخطاب و حجت هستند.

وی با اشاره به رموز مقاومت در شرایط کنونی عرصه بین الملل افزود: پایه های قدرت ما در انسجام، وحدت ملی، امید به آینده، اطاعت از ولایت و ایمان های ما است و نکند از آن غافل شویم.

رحمانی فضلی همچنین با تأکید بر اینکه نباید از مسیر اصلی دور شویم، دو مؤلفه اصلی و نشانه های واقعی حرکت در مسیر درست را نیز برشمرد و افزود: ولایت پذیری اصلی اساسی است و هر آنچه می گوید حق است و باید بدون چون و چرا آن را قبول کرد.

وی افزود: شهدا دومین نشانه ای هستند که می توان راه درست را با حفظ ارزشهای آنها تشخیص داد.

رحمانی فضلی ضمن تبیین شرایط کشورهای منطقه و مقایسه آن با کشور گفت: در همه تحولات منطقه، رأس حرکت دشمن آسیب رساندن به انقلاب اسلامی است؛ بنابراین در شرایطی هستیم که با همه ضعف ها باید میزانی برای سنجش موقعیت داشته باشیم.

وی با اشاره به حمایت های ایران از سوریه و سایر کشورهای منطقه افزود: باید امنیت کشور در مرزهای مجاور تأمین شود و ما حق داریم آتش کشور همسایه را خاموش کنیم تا دامن آن کشور ما را نیز در بر نگیرد، ضمن اینکه تکلیف دینی و شرعی  نیز همین دفاع از مسلمانان است و برای همین انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته است.

رحمانی فضلی تصریح کرد: بایداقتدار و وحدت را غنیمت بدانیم و برای مسائل فردی، فرقه ای و زودگذر موضوعات اساسی را فراموش نکنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: چارچوب ما قانون در مسیر رهبری، دولت و مجلس، علما، روحانیت و مردم هستند و همگی علمدار رهبرانقلاب اسلامی هستیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه باید قدر چنین محافلی را بدانیم استقرار راه ائمه و صیانت از خون های پاک ریخته شده را وظیفه همگان خواند.

وی با تأکید بر اینکه باید قدر انقلاب و رهبری را بدانیم، افزود: نباید هدف بزرگ را فراموش کنیم؛ این بشارتی است که خداوند وعده داده اند.

وزیر کشور مقام معظم رهبری را موهبتی بزرگ برای کشور خواند و تصریح کرد: معظم له با قوی ترین، پیچیده ترین و موثرترین اتاق فکرهای دنیا مقابله می کنند و این نیست جز آنکه که دل این رهبر در گرو دل خداوند است.

وی افزود: نظرات ایشان در بسیاری از تصمیمات شورای عالی امنیت ملی راهگشای امور و مورد بهره مندی است.

وزیر کشور در ادامه به سیاست دولت در شرایط پس از برجام نیز اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید در اطاعت از رهبری اراده مصمم دارد و همه خود را مکلف می دانیم، گام اول را در پرتو هدایت های رهبری در حل مسئله تحریم ها و مذاکره با تمام فراز و فرودها که در نامه ایشان نیز می بینیم به سرانجام رساندیم.

وی همچنین با اشاره به موقعیت کشور پس از موضوع توافقات نیز پرداخت افزود: برجام ایران را به پدیده فرصت ساز تبدیل کرده است و توانسته ایم فشارهای بین المللی را کاهش و دشمنان را در بیرون مرزها سرمیز مذاکره بیاوریم، البته این معنای آن نیست، دشمن دست از دشمنی ها برداشته،مشکل آنها با اسلام است و انرژی هسته ای تنها یک بهانه و این معنای آن هم نیست که نباید از همه فرصت ها استفاده کنیم.

وی عزم دولت را در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی نیز جدی خواند و تصریح کرد:  عزم و اراده دولت با محوریت نقش مردم، اجرایی ساختن راهبردهای اقتصاد مقاومتی است و باید مثل همیشه مردم در صحنه حضور داشته باشند.

وزیر کشور ترک سیاست اقتصاد نفتی و تکیه بر توان داخلی جوانان را از جمله سیاست هایی دانست که در قالب برنامه ای مدون از سوی دکتر روحانی به محضر مقام معظم رهبری جهت ابلاغ نمون اعلام گردیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز