دولت بحران تورم را بخوبی مدیریت کرد

۱۳۹۴/۰۸/۱۰ - ۰۶:۲۹:۱۰
کد خبر: ۳۳۵۱۹۴
دولت بحران تورم را بخوبی مدیریت کرد
توافق نامه در مراحل ابتدای اجرایی شدن قرار دارد، توقع ما نباید در جامعه این باشد مسائلی که در عمق اقتصاد کشور سالهای سال ریشه دوانده به راحتی ریشه کن شود.

 

استاندار البرز گفت: دولت تدبیر و امید به نحو مطلوبی توانست بحران تورم را مدیریت کرده و قطار تورم را که ترمز آن بریده بود، در مسیر اصلی هدایت و مدیریت کند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کرج، "سیدحمیدطهائی"  با تحلیلی از وضعیت کشور در شرایط پسا تحریم اظهار داشت: توافق نامه در مراحل ابتدای اجرایی شدن قرار دارد، توقع ما نباید در جامعه این باشد مسائلی که در عمق اقتصاد کشور سالهای سال ریشه دوانده به راحتی ریشه کن شود.

وی با اشاره به اینکه دولت دکتر روحانی، تا کنون نیز موفق بحران های اقتصادی کشور را پشت سر گذاشته است، افزود: دولت تدبیر و امید و در رأس آن دکتر روحانی رئیس جمهوری به لطف خداوند توانستند به نحو مطلوبی قطار بدون ترمز تورم را که از مسیر خارج شده بود و به سراشیبی سقوط فرو می رفت، به راه اصلی خود باز گردانده و رام کنند.

استاندار البرز با ذکر نمونه ای از موفقیت های دولت در مدیریت تورم و تحلیل های کارشناسان اقتصادی،ادامه داد: دولت یازدهم تورم 48 درصدی سال 91 را به 15 درصد رساند و در سالجاری نیز به زیر این رقم خواهد رساند.

طهائی با اشاره به اینکه دولت زمینه و شرایط را برای برداشتن تحریم ها فراهم کرده است و مقام معظم رهبری نیز خطوط قرمز را در این زمینه مشخص کرده اند، گفت: فضای عرصه بین الملل به نفع جمهوری اسلامی است و در سالجاری نیز تا حدودی قیمت ارز از ثبات برخوردار بوده است.

استاندار البرز در بخش دیگری،تشکیل ستاد تسهیل را از برنامه های محوری استانداری در رفع موانع واحدهای تولیدی برشمرد و گفت: در جلساتی که بیش از 6  ساعت نیز به طول می انجامد در چارچوب های قانونی سعی می شود تا انتظارات واحدهای مشکل دار برطرف شود.

وی با بیان اینکه مسئولان متولی امر در دستگاه ها نیز باید در این زمینه همراهی داشته باشند، گفت: با اختیاراتی که به دستگاه ها داده شده است می توان بخش دیگری از مشکلات را نیز برطرف ساخت.

طهائی در محور دیگری از شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که موضوع درآمدهای مالیاتی صنایع اختصاص داشت، ضمن تأکید بر توجه به آموزش مؤدیان مالیاتی بیان کرد: به درآمدهای مالیاتی نیازمندیم اما نه به هر قیمتی؛ در این زمینه باید بسترهای تشویقی در استان نیز ایجاد  شود تا بنحو مناسب تری بتوان خلاء های موجود را برطرف کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز