آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور منشور اجرایی است/خواسته های رهبری باید اجرایی شود

۱۳۹۴/۰۸/۱۵ - ۱۳:۲۰:۰۷
کد خبر: ۳۳۷۰۲۵
نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور منشور اجرایی است/خواسته های رهبری باید اجرایی شود
امام جمعه قم به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: ایشان در این نامه که اهمیت بسیار زیادی نیز داشت نکات مهمی را بیان کردند که باید به عنوان منشور از آن یاد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به سالروز شهادت امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: بعد از واقعه عاشورا فضایی پر از اختناق در آن زمان آغاز شد که تا پایان دوره امامت امام سجاد(ع) همین گونه بود.

وی بیان داشت: خلفای آن زمان دست از اقدامات خود برنداشته و فضایی را ایجاد کرده بودند که نمی شد کار گسترده ای را انجام داد.

امام جمعه قم با اشاره به وقایع صورت گرفته در آن زمان گفت: در آن عصر شاهد هستیم که به چه صورت فضای فرهنگی ناسالم به وجود آمده بود و حتی در عصر آن امام همام به قدری فضای فرهنگی بد بود که مدینه و مکه مرکز زنان آوازه خوان و برگزاری مراسم های مختلط بود.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به کتب دعای امام سجاد(ع) گفت: ایشان کتاب های ادعیه را تدوین کردند و در دعاهای صفحیه سجادیه آن امام همام نسبت به اطاعات از امامت و عمل به واجبات الهی وارد عرصه شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: این شورا با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفته است و دارای مصوبات بسیار مهمی است که باید نسبت به اجرای آن اهتمام داشت.

امام جمعه قم عنوان داشت: مصوبات این شورا باید ضمانت اجرایی داشته باشد زیرا که این شورا به عنوان یک پارلمان محلی نسبت به رصد مشکلات و آسیب ها اقدام می کند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری در ادامه به یوم الله 13 آبان اشاره کرد و گفت: از حضور پرشور و گسترده مردم در این راهپیمایی قدردانی می کنم و در این راهپیمایی شاهد حضور کم نظیر دانشجویان و دانش آموزان بودیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: در این زمینه مقام معظم رهبری هشدارهایی را دادند و باید دشمن بداند که تا یقین نکنیم که دست از کیته توزی برداشته است، پرونده مقابله با استکبار همچنان مفتوح خواهد بود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری به حضور وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس وین اشاره کرد و گفت: سخن جمهوری اسلامی ایران همواره منطقی بوده و وزیر امور خارجه دفاع خوبی در این زمینه داشته اند که شاهد بودیم خروجی آن جلسه دیدگاه هایی بود که جمهوری اسلامی آن را مطرح کرد.

امام جمعه قم افزود: در آن جلسه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد که باید تمامیت ارضی سوریه حفظ شود و قدرت های خارج از منطقه نیز حق دخالت در امور این کشور را ندارند و انتخابات آزاد برگزار شود.

وی همچنین به شرایط یمن اشاره کرد و گفت: استکبار در یمن می گوید که رئیس جمهور این کشور ما را دعوت کرده ولی در سوریه که رئیس جمهور قانونی همچنان حضور دارد می گویندتروریست ها را تجهیز نکنید که این نوع حرف زدن یک بام و دو هواست.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری افزود: در یمن شما بیش از 5 هزار نفر انسان بیگناه را به شهادت رساندید و به زن و کودک رحم نکردید  و این در حالی است که مدعی خادم الحرمین هم هستید.

وی با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سفرای جمهوری اسلامی گفت: ایشان تعبیر بلندی در این زمینه داشتند و بیان فرمودند که سیاست های جمهوری اسلامی سیاست های استوار و ثابت است.

امام جمعه قم در بخش پایانی سخنان خود به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: ایشان در این نامه که اهمیت بسیار زیادی نیز داشت نکات مهمی را بیان کردند که باید به عنوان منشور از آن یاد شود.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه خواسته‌های مقام معظم رهبری باید عملیاتی و اجرایی شود تاکید کرد: باید هیئتی در این خصوص تشکیل شده و بند بند عملیاتی شدن برجام را نظارت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز