در مجمع انتخاباتی؛

مدیرکل بهزیستی گلستان، رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان گلستان شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۰۸:۵۲:۵۳
کد خبر: ۳۳۷۳۹۳
مدیرکل بهزیستی گلستان، رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان گلستان شد
در مجمع انتخاباتی هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان گلستان رقیه رحمانی به عنوان رئیس این هیات برگزیده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گلستان، مجمع انتخاباتی هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان گلستان پیش از ظهر شنبه 16 آبان با حضور محمدرضا مظلومی رئیس فدراسیون، بهمن طیبی مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان و اعضای مجمع در اداره کل ورزش و جوانان گلستان برگزار شد که طی آن رقیه رحمانی مدیرکل بهزیستی گلستان که تنها کاندید احراز ریاست این هیات بود، با 13 رای به مدت 4 سال رئیس هیات ورزش های نابینایان و کم بینایان استان گلستان شد.

فضای ورزشی نابینایان در شان آنها نیست

رقیه رحمانی با تشکر از رئیس فدراسیون و مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان، گفت: خوشبختانه در پنج شهرستان رئیس هیات داریم و این پنج شهر، فعالیت خوبی در زمینه ورزش های نابینایان دارد.

وی افزود: در سازمان بهزیستی بودجه ای برای ورزش نداریم اما من مسئول هستم تا بودجه را به هیات تزریق کنم. هر برنامه و دستورالعملی که از سوی فدراسیون ابلاغ می شد، سعی کردیم آن ها را تا حد امکان اجرا کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان گلستان از آمادگی برای میزبانی مسابقات لیگ دسته دوم خبر داد و اظهار کرد: فضای ورزشی که در اختیار هیات نابینایان است، در شان و منزلت این عزیزان نیست و از همین جا از مدیرکل محترم درخواست می کنم تا سالن دیگری را در اختیار ما قرار دهند.

فعالیت در هیات ورزش های نابینایان، فداکاری است

بهمن طیبی گفت: کارکردن در هیات ورزش های نابینایان، نیاز به عشق و علاقه و البته صبوری است. هر کسی که به نوعی در این ورزش زحمت می کشد، فداکاری می کند چراکه وضعیت این ورزش با ورزش های دیگر متفاوت است.

او تصریح کرد: اداره کل علی رغم محدودیت هایی که دارد، همه هیات ها را به یک چشم می بیند. حمایت های خوبی از آقای نورمحمد آرخی انجام داده ایم که امیدواریم موفق به کسب سهمیه المپیک شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در پایان از زحمات رئیس فدراسیون تشکر کرد و از او خواست تا همچنان نگاه خوبی به استان گلستان داشته باشند.

نابینایان، افراد خاص جامعه هستند

محمدرضا مظلومی گفت: فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان هیچ مکان اختصاصی برای ورزشکارانش ندارد، در صورتی که این افراد مشکلات خاصی دارند و باید توجه ویژه ای به آنها شود.

وی افزود: مشکلات افراد معلول به جامعه نیز مربوط می شود و همه ما وظیفه داریم تا مشکلات آنها را حل کنیم.

وی در خصوص رشته های فعال در فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان گفت: در بخش آقایان رشته های گلبال، دوومیدانی، وزنه برداری، شطرنج، جودو، شنا، فوتبال پنج نفره و دوچرخه سواری و در بخش بانوان رشته های دوومیدانی، شنا، شطرنج و گلبال فعالیت می کنند.

رئیس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان در خصوص کسب سهمیه پارالمپیک توسط ورزشکاران نابینا یادآور شد: تیم فوتبال پنج نفره موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ریودوژانیرو شده و در دوومیدانی و جودو نیز هر کدام سه سهمیه کسب کرده ایم.

مظلومی تصریح کرد: تیم ملی گلبال مردان برای حضور در بازی های آسیایی پاسفیک که از یکشنبه ۱۷ آبان آغاز می شود راهی هانگژو چین شده تا شانسش را برای کسب سهمیه پارالمپیک امتحان کند.

وی ادامه داد: تیم شنا نیز برای کسب سهمیه پارالمپیک از ۹ تا ۱۶ آذر در مسابقات جهانی لهستان با حریفانش رقابت خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز