رئیس سازمان حج و زیارت کشور:

۴ نفر از مفقودان متعلق به لرستان است /خبری از رکن‌آبادی در دست نیست

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۱۵:۵۱:۳۰
کد خبر: ۳۳۷۶۹۹
۴ نفر از مفقودان متعلق به لرستان است /خبری از رکن‌آبادی در دست نیست
رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: هیچ اثر یا اطلاعاتی از غضنفر رکن‌آبادی در دسترس نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان، سعید اوحدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران استان لرستان افزود:  در ستاد مرکزی اربعین اقدامات ارزشمندی برای اسکان زائران انجام‌ شده، عنوان کرد: 240 هیئت عزاداری در گذرگاه‌های شلمچه، چزابه و مهران مستقر می‌شوند تا پذیرای زائران باشند.

وی با اشاره به اینکه بنا به تصمیم کشور عراق، امسال تنها با داشتن گذرنامه معتبر با اعتبار شش‌ماهه و ویزای کشور عراق امکان ورود به مرزها وجود دارد، گفت: ما نمی‌توانیم در این تصمیم کشور عراق دخالت کنیم بنابراین زائران باید ویزای کشور عراق را داشته باشند.

اوحدی تصریح کرد: امید است امسال شاهد حضور حماسه‌ای مردم در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی باشیم.

 

25 زایر سرزمین نور در حادثه منا مفقود شده اند که از این تعداد چهار نفر متعلق به لرستان است .

وی اظهار کرد :در سفر اخیر به عربستان DNA بستگان درجه یک این افراد را به عربستان تحویل دادیم و بنا شد دولت عربستان در 10 روز آینده نتیجه را مشخص به ما اعلام کند.

ثبت نام در سایت سماح به منظور شرکت در پیاده روی اربعین حسینی

رییس سازمان حج وزیارت کشور گفت : ستاد مرکزی اربعین در وزارت کشور فعال است و هفته ای یک جلسه در این ارتباط برگزار می شود.

وی اظهار کرد :امسال با داشتن گذرنامه معتبر و مهلت شش ماهه امکان ورود به مرزها فراهم است و زایران نیز باید همکاری کنند تا شاهد حضور حماسی راهپیمایی اربعین حسینی باشیم .

وی تصریح کرد :امسال بیش از 24 موکب در گذرگاه های شلمچه و چزابه راه اندازی می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با بیان اینکه برای برگزاری اربعین حسینی در کربلا کارهای بزرگی در مرزهای کشور انجام شده است عنوان کرد: جاده های منتهی به مرز مهران، مرز چزابه و مرز شلمچه به نقطه صفر مرزی به عنوان سه گذرگاه عبور مرزی شناخته شده اند.

اوحدی توسعه زیرساخت ها از جمله دو و سه بانده شدن جاده های منتهی به نقاط مرزی را از اقدامات صورت گرفته برای اعزام زائران به کربلا دانست و گفت: منطقه محروم چزابه امسال شاهد بهره برداری از زائرسرای بزرگ طریق القدس بود که بیش از چهار هزار زائر در آن اسکان داده می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال در بحث اسکان زائران عتبات عالیات مشکلی وجود ندارد ادامه داد: کار برپایی موکب های پذیرایی از زائران در مرزها آغاز شده و در هر مرز بیش از ۱۲۰ موکب راه اندازی می شود که در خدمت زائرین هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور به اقدامات سپاه پاسداران برای حمل و نقل زائران اشاره کرد و افزود: لرستان به عنوان معین مرز ایران نقش بزرگی در اعزام زائران ایفا می کند لذا مسئولان استان باید در این زمینه همت داشته باشند.

اوحدی با بیان اینکه ظرفیت ۱۰۰ هزار اسکان برای زائران ایرانی در کربلا و نجف فراهم شده است اظهار داشت: همچنین امکانات خوبی برای حمل و نقل زوار هم در ایران و هم در عراق فراهم شده است.

وی با یادآوری اینکه سال گذشته حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار ایرانی در اربعین حسینی کربلا شرکت کردند افزود: با فراهم شدن زیرساخت های مختلف انتظار می رود امسال تعداد بیشتری از مردم کشور در این مراسم شرکت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز