مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان:

رویکرد حمایتی دولت یازدهم از محیط زیست نشان از توجه خاص به محیط زیست لرستان دارد

۱۳۹۴/۰۸/۲۳ - ۱۶:۰۲:۰۷
کد خبر: ۳۳۹۳۶۲
رویکرد حمایتی دولت یازدهم از محیط زیست نشان از توجه خاص به محیط زیست لرستان دارد
مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت:رویکرد حمایتی و حفاظتی دولت یازدهم از محیط زیست نشان می دهد که این مهم بعنوان یکی از فراگیرترین مطالبات مردم نقاط مختلف کشور بویژه در لرستان مورد توجه خاص دولت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان ،مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان لرستان در این باره می گوید: در حال حاضر محیط زیست لرستان با توجه به شرایط نگران کننده کنونی نسبت به گذشته در وضعیت مطلوبی قرار ندارد به گونه ای که هم اکنون جنگل های زاگرس که زندگی افراد این منطقه را تحت تاثیر خود دارند درگیر بیماری و زوال هستند.
وی با بیان اینکه از مجموع شش میلیون هکتار جنگل های زاگرس حدود یک میلیون و 200 هزار هکتار درمعرض نابودی و خشکی قرار گرفتند گفت : جنگل های زاگرس در معرض تهدیدی قرار گرفته است و این در حالی است که بالای 50 درصد منابع آب کشور به واسطه وجود جنگل های زاگرس تامین می شود .
فتحی بیرانوند گفت : جنگل های زاگرس تامین کننده 40 درصد اکسیژن کشور هستند و یک سوم جمعیت کشور به نوعی زندگی وابسته به زاگرس دارند .
وی افزود : لرستان در قلب زاگرس قرار دارد و به لحاظ موقعیت جغرافیایی کاملا در زاگرس قرار گرفته است و اهمیت این استان از این لحاظ قابل توجه و مطالعه است.
وی در ادامه باشاره به آلودگی هوای لرستان گفت: در سال گذشته بر اساس خروجی دستگاه های سنجش هوا 135 روز آلوده با شدت های مختلف در استان ثبت شده است .
وی افزود :در سالجاری تاکنون 50 روز آلوده در این استان به ثبت رسیده است که این رویداد متاثر از مهمان ناخوانده خارج از مرزهای ایران است .
وی همچنین استفاده بی رویه از منابع آبی و رود خانه های لرستان رایک چالش دانست و گفت: بخشی از این چالش متوجه بارندگی های کم در سال های گذشته است و بخشی نیز متوجه سیاستهای نادرست در بحث برداشت آب وجود دارد .
وی اظهار داشت : این مشکلات در بخش های کشاورزی و رودخانه های خروشان مانند کشکان را دچار مشکل کرده است به طوریکه آب این رودخانه درسالجاری برای نخستین بار در تاریخ حیات خود خشک و موجب تلف شدن صدها هزار قطعه آبزی در این رودخانه شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به پتانسیل غنی این استان در تنوع زیستی اظهار کرد: در حال حاضر دو درصد تنوع زیستی گیاهی و جانوری کشور به واسطه شرایط خاص توپوگرافی و اختلاف ارتفاع پستی و بلندی نقاط مختلف استان 25 درصد تنوع زیست محیطی کشور در این استان وجود دارد .
فتحی بیرانوند تصریح کرد : لرستان استانی برخوردار از منابع آب ،جنگل های زاگرس به عنوان ریه های تنفسی کشور ،گونه های گیاهی و جانوری بی نظیر دنیا و سه گونه اندمیک جانوری و ثبت شده در دنیا با عنوان های سمندر لرستانی و دوگونه ماهی کور آب است .
وی افزود : در حال حاضر از مجموع یک هزار و 700 گونه گیاهی 70 نوع در لرستان وجود دارد .
وی با بیان اینکه محیط زیست در راس همه مباحث قرار دارد اظهار کرد :مهمترین ابزار برا ی مقابله با چالش های زیست محیطی ورود مردم به این چالش ها است .
وی تصریح کرد :فرهنگ زیست محیطی در جامعه باید به نحوی نهادینه شود ومردم به حدی در این حوزه حساس شوند که همه مردم همیار محیط زیست شوند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز